مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:

خسارات سیل در آذربایجان غربی از مرز ۳۰۰۰ میلیارد ریال گذشت

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده میزان خسارت سیل تاکنون از مرز سه هزار و ۹۰ میلیارد ریال گذشته است.

خسارات سیل در آذربایجان غربی از مرز ۳۰۰۰ میلیارد ریال گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، امیرعباس جعفری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهارداشت: این خسارها به بخش های اراضی کشاورزی، پل های ارتباطی روستایی، آب شرب روستایی و سایر تاسیسات وارد شده است.

    وی ادامه داد: 500 میلیارد ریال خسارت به پل ها و راه های ارتباطی روستایی، یکهزار و 900 میلیارد ریال به زمین های کشاورزی، 40 میلیارد ریال به آب شرب روستایی و 300 میلیارد ریال به سایر منابع استانی شامل تاسیسات دولتی، اماکن عمومی، ابنیه های فنی و راه ها ارزیابی شده است.

    جعفری گفت: 90 روستای آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه، اشنویه، نقده و محمدیار دچار سیل زدگی و خسارت شده است و اکیپ های بازرسی و عملیاتی در حال ارزیابی میزان خسارت وارده بر خانه های ویران شده و احشام هستند.

    فرماندار ارومیه در این جلسه با اشاره به اینکه هفت روستای بخش مرکزی خدمات امدادرسانی اولیه دریافت کرده اند، ادامه داد: در حال حاضر دو روستای این شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارند و در مسیرهای ارتباطی مارمیشو و پل هاشم آباد تردد وجود ندارد.

    عباس حسن خانی با اشاره به برآوردهای اولیه خسارتها اظهار داشت: اماکن دامی، تولیدی و اراضی کشاورزی خسارت‌های زیادی دیده‌اند و برآورد تمامی خسارات و تلفات توسط سازمان بنیاد مسکن شروع شده و در مجموع بیش از 700 واحد از 5 تا 100درصد خسارت دیده‌اند.

    اسعد خضری، فرماندار اشنویه نیز گفت: راه ارتباطی 26 روستا در این شهرستان قطع شده و تاکنون تنها یک مسیر از این تعداد بازگشایی شده است که تردد به سختی در آن صورت می گیرد.

    مرتضی فرامرزی، فرماندار نقده نیز اظهار کرد: 25 روستای این شهرستان به همراه شهر محمدیار دچار خسارت شده و در حال حاضر سه روستا در وضعیت بحرانی قرار دارد و بیشترین خسارت هم به شهر محمدیار وارد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو