مدیران خودروعصر اعتبار

یکی از ژئوسایت‌های ارس ثبت ملی شد

عصر ساختمان- مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از ثبت چشمه «تروارتن» منطقه آزاد ارس (شهرستان جلفا) در فهرست ملی میراث طبیعی خبر داد.

یکی از ژئوسایت‌های ارس ثبت ملی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مرتضی آبدار گفت: در جلسه کمیته ثبت آثار در سازمان میراث فرهنگی کشور با حضور اعضای کمیته و کارشناسان ارشد میراث فرهنگی، پرونده این چشمه، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با تصویب اعضای حاضر به عنوان یکی از آثار طبیعی و ارزشمند استان آذربایجان شرقی، ثبت ملی شد.

    به گفته او، پرونده این چشمه که با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس تهیه شده، قبلاً در جلسه شورای ثبت آثار استان به منظور ثبت، بررسی و تصویب شده بود و پس از ارسال پرونده نهایی آن به سازمان میراث فرهنگی کشور و انجام اقدامات لازم از سوی کارشناسان این اداره کل، در جلسه امروز کمیته ثبت آثار، به عنوان اثر طبیعی به ثبت رسید.

    چشمه تراورتن به عنوان یکی از ژئوسایت‌ها، ژئوپارک پیشنهادی ارس است که شامل ژئوسایت‌های زمین‌شناسی، مناطق فسیلی، چشمه‌های معدنی و آبشارهای مختلف است.

    منطقه آزاد ارس در شمال غرب استان آذربایجان شرقی و در امتداد رود ارس، هم‌مرز با کشورهای جمهوری آذربایجان، نخجوان و ارمنستان، بخش‌هایی از شهرستان‌های جلفا و کلیبر قرار دارد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی