مدیران خودروعصر اعتبار

خانه پدری فروغ دیگر خراب نمی‌شود

عصر ساختمان- رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام ثبت ملی خانه پدری فروغ فرخزاد اظهار کرد: سازمان برای ثبت ملی و صیانت از آثار مربوط به مفاخر ادبی اهتمام دارد و رویکردش صیانت هرچه بهتر از آن‌هاست.

خانه پدری فروغ دیگر خراب نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بیش از 40 روز پیش با انتشار خبرهایی مبنی بر تمایل مالکانِ کنونی خانه‌ پدری فروغ فرخزاد در امیریه تهران به تخریب این خانه، که دست‌کم از هفت سال گذشته مطرح بوده، بعد از ایجاد حساسیت توسط رسانه‌ها، نخست مسؤولان دفتر ثبت میراث فرهنگی استان تهران اعلام کردند نسبت به مالکیت این خانه توسط پدر فرخزاد در سال‌های گذشته شک و تردید دارند و تا زمانی که سندی برای تائید این مساله به دست‌شان نرسد، باید این وضعیت بررسی شود.

    اما اکنون به نظر می رسد بالاخره این نسبت‌ها تائید شده تا جایی که حتی خانه‌ پدری فروغ فرخزاد با تائید کارشناسان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور در این‌باره گفت: خانه پدری فروغ فرخزاد، شاعر معاصر ایرانی امروز سوم مهر به شماره 32108 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

    او افزود: بسیاری از آثار فروغ فرخزاد در این خانه متولد شده، بنابراین این خانه علاوه بر بُعد تاریخی، دارای شئون ادبی و ملی است.

    مونسان با تاکید بر این‌که با ثبت ملی این خانه تاریخی، از تخریب آن جلوگیری می‌شود، بیان کرد: تاکنون به همت سازمان میراث‌فرهنگی، خانه‌های تعدادی از هنرمندان، شاعران، علما و مفاخر ادبی و ملی به منظور صیانت هرچه بهتر از این آثار، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

    حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز اعلام کرد: لوح ثبتی خانه‌ پدری فروغ فرخزاد پس از تائیدیه‌های نهایی، در روزهای آینده از طریق مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی به استان تهران ابلاغ و نصب خواهد شد.

    او همچنین درباره وضعیت این خانه پس از ثبت ملی گفت: با توجه به برخی الحاقات که در سال‌های گذشته توسط مالک به خانه پدری فروغ افزوده شده یا تغییراتی که در نقشه ایجاد شده، تغییرات با نظر کارشناسان برداشته خواهد شد و خانه فروغ به همان حال و احوال روزهایی که فروغ زندگی می کرد برمی‌گردد.

    نظری با ابراز امیدواری به اینکه این محل  به زودی به خانه‌موزه فروغ فرخزاد تبدیل شود، گفت مدیریت شهری نیز آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار