مدیران خودروعصر اعتبار

چهار خانه تاریخی در کاشان بازسازی شد

عصر ساختمان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از مرمت و بازسازی چهار خانه تاریخی در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

چهار خانه تاریخی در کاشان بازسازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محسن جاوری  این خانه ها را مربوط به دوره های قاجاریه و صفویه بیان کرد و افزود: برای تعمیر اضطراری و استحکام بخشی این آثار بصورت مشارکتی، یک میلیارد ریال اعتبار ملی و بخش خصوصی هزینه شده است.
وی اظهار کرد: یکی از این آثار در شهر نیاسر از توابع این شهرستان و بقیه در شهر کاشان قرار دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با توجه به ازدیاد تنوع در معماری ساخت خانه های تاریخی، از این شهرستان به عنوان موزه خانه های تاریخی کشور یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: نهضت تعمیر، بازسازی، مرمت و استحکام بخشی خانه های تاریخی برای نخستین بار در کشور در دهه 70 از شهرستان کاشان آغاز شد که با توجه به تنگناهای مالی و کمبود اعتبار، این روند با مشارکت بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.
جاوری از مرمت و بازسازی سه خانه تاریخی دیگر تا پایان سال جاری در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این خانه ها با مشارکت بخش خصوصی به سفره خانه و اقامتگاه های بومی تبدیل می شوند.
وی یادآور شد: هم اکنون بیش از 20 خانه ارزشمند و تاریخی در شهرستان کاشان توسط بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.
وی هم چنین شمار خانه های تاریخی کاشان که به اقامتگاه بومی و یا سفره خانه سنتی تبدیل شده اند را در حال حاضر 14 باب بیان کرد و گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده مقرر شده است شمار این خانه ها تا پایان سال 96 با مشارکت بخش خصوصی به 29 باب برسد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان تصریح کرد: واگذاری خانه های تاریخی به بخش خصوصی افزون بر اشتغال زایی و رونق گرفتن صنعت گردشگری در منطقه، سبب حفظ و حراست بیشتر از این بناها و همچنین کاهش هزینه های دولت می شود.
حدود 600 خانه تاریخی که بیشتر آنها از دوره های قاجار و به ویژه صفویه است در کاشان وجود دارد.
خانه های طباطبایی، بروجردی ها و عامری ها از جمله خانه های تاریخی و منحصر به فرد کاشان هستند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو