مدیران خودروعصر اعتبار

از بازسازی منازل زلزله زده اندیکا چه خبر؟

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به منازل آسیب دیده از زلزله اندیکا گفت: تکمیل و تحویل واحدها بستگی به وضعیت بارندگی دارد، اگر شرایط جوی اجازه بدهد، برنامه داریم که این خانه‌ها را تا دو ماه آینده تکمیل کنیم و به مردم تحویل دهیم.

از بازسازی منازل زلزله زده اندیکا چه خبر؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ حسین جنتی  درباره آخرین وضعیت بازسازی و ساخت منازل آسیب دیده زلزله اندیکا اظهار کرد: در منطقه آسیب دیده اندیکا، ساخت 720 واحد آغاز شد که از این تعداد فونداسیون 600 واحد انجام شده است و 400 واحد نیز در مرحله اسکلت‌بندی قرار دارند.

    وی افزود: روند ساخت و بازسازی واحدها با تمام مشکلاتی که وجود دارد، مانند کمبود مصالح و شرایط جوی، بارندگی و بارش برف در منطقه در حال اجرا است و کار تعطیل نشد. همچنین پیشرفت کار نسبت به دو ماه گذشته، بسیار زیاد بوده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: تکمیل و تحویل واحدها به وضعیت بارندگی و شرایط جوی بستگی دارد، اگر شرایط جوی اجازه بدهد، برنامه داریم که این خانه‌ها را تا دو ماه آینده تکمیل کنیم و به مردم تحویل دهیم.

    جنتی تصریح کرد: از این تعداد، مرحله دیوارچینی 200 واحد انجام شده است و آماده تحویل هستند. کارهای داخلی واحدها بر عهده مردم است و منازل را به صورت آماده بهره‌برداری تحویل مردم می‌دهیم.

    وی در خصوص پرداخت تسهیلات زلزله‌زدگان اندیکا افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده در حال پرداخت است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. در گذشته مشکلاتی در این راستا مانند قدیمی بودن کارت ملی و نداشتن کارت پایان خدمت برخی افراد وجود داشت که بانک‌ها به این موضوع ایراد می‌گرفتند اما این مشکلات رفع شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص بازسازی منازل آسیب دیده از سیل در بندر امام، اظهار کرد: در بندر امام خمینی کار یک هزار و 500 واحد در چند ماه گذشته آغاز شد و اکنون نیز در حال اجرا است. همچنین کار اسکلت بندی 50 درصد از این واحدها تا کنون انجام شده است.

    جنتی افزود: تکمیل شدن بازسازی منازل این طرح به دلیل اینکه در بافت فرسوده قرار دارند به شرایط و میزان همکاری مردم بستگی دارد. در صورتی که مردم مشکل مالی نداشته باشند، واحدها تا خردادماه سال آینده، تکمیل و به مردم تحویل داده می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو