مدیران خودروعصر اعتبار

احتمال افزایش قیمت سیمان

عصر ساختمان- گرچه بارها انجمن سیمان تاکید کرده که قصد افزایش قیمت سیمان را خارج از برنامه ندارد، اما افت تقاضا در زمستان و باقی ماندن هزینه‌های جاری باعث شده رئیس انجمن صنفی صنعت سیمان از بررسی افزایش قیمت این محصول برای زمستان خبر دهد. البته چند ماه پیش تخفیفات فروش سیمان از سوی شرکت‌ها حذف شد و قرار بود افزایش ۱۵ درصدی قیمت هم اعمال شود که صورت نگرفت اما به نظر می‌رسد طی یکی - دو ماه آینده تغییر مجدد قیمت صورت گیرد.

احتمال افزایش قیمت سیمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالرضا شیخان  با اشاره به آخرین وضعیت تولید سیمان در فصل سرد سال گفت: تولید سیمان مانند هر سال در آستانه زمستان با کاهش روبرو است اما امسال نسبت به سال گذشته، هم در آذرماه و هم در آمار 9 ماهه تولید با کاهش تولید روبرو بودیم و حتی در حوزه تحویل داخلی و صادرات سیمان نیز ارقام، سیر نزولی داشتند.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها را در زمستان افزایش خواهیم داد، اظهار کرد: اکنون ما با 60 درصد از ظرفیت تولید در حال کار هستیم و دچار کاهش تقاضا شده‌ایم اما همان‌طور که قبلا گفته شده، با کاهش تقاضا و تولید، هزینه‌های جاری، کاهش نمی‌یابد و برخی هزینه‌ها به صورت ثابت باقی است که این امر چاره‌ای نمی‌گذارد جز اینکه قیمت‌ها را افزایش دهیم.

حذف تخفیفات سیمان، 500 میلیارد تومان سودآوری داشت

شیخان درباره وضعیت عمومی سیمان بعد از شروع طرح متعادل‌سازی قیمت‌ها عنوان کرد: با وجود تمام آمارها و شاخص‌هایی که در حوزه سیمان سمت و سوی نزولی دارند، باید گفت که حذف تخفیفات فروش سیمان که در پی آغاز طرح متعادل‌سازی قیمت‌ها از بهمن‌ماه سال گذشته با کمک و همکاری مدیران عامل واحدهای سیمانی آغاز شد، موجب شده واحدهای سیمانی نه تنها ضرر نکنند بلکه وضعیت مطلوبی را نیز نسبت به قبل داشته باشند و حتی سود تقسیم هر سهم از واحدشان در بورس مثبت شود و نزدیک به 450 تا 500 میلیارد تومان سودآوری داشته باشند.

رییس انجمن صنفی صنعت سیمان همچنین درباره عملکرد تولید و صادرات سیمان در ماه‌های اخیر گفت: عملکرد 9 ماهه صنعت سیمان تا انتهای آذرماه نشان می‌دهد که تاکنون 46 میلیون تن کلینکر و 42.5 میلیون تن سیمان تولید شده است که از این مقدار 36.6 میلیون تن تحویل داخلی می شود و 5.8 میلیون تن صادر شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی