مدیران خودروعصر اعتبار

بهره مندی ۴۶۱۴واحد مسکونی از تسهیلات بافت فرسوده در گیلان

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: چهار هزار و ۶۱۴ واحد مسکونی استان وام بافت فرسوده را دریافت کرده اما هنوز یارانه بانک از سوی دولت تامین نشده است.

بهره مندی ۴۶۱۴واحد مسکونی از تسهیلات بافت فرسوده در گیلان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از شبستان، شعبانعلی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای اجرای منویات رهبیر و تحقق اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه طول راه های استان گیلان 400 برابر متوسط کشوری است اظهار کرد: شبکه راه های استان گیلان تولید شده و فقط نیازمند حمایت جهت حفظ و نگهداری است.

 

وی ادامه داد: جمعیت گیلان 2.5 میلیون نفر اما با توجه به گردشگر پذیر بودنش دو برابر جمعیت آماری استان است و زیرساخت ها با توجه به اعتبارات اندک جوابگوی این جمعیت نیست.

 

خاوری با بیان اینکه تعدادی از پروژه های این اداره کل مشمول اقتصاد مقاومتی شده است گفت: هفت پروژه شامل 139 کیلومتر راه جزء طرح های اقتصاد مقاومتی راه و شهرسازی در استان است.

 

وی با اشاره به بافت فرسوده آن را از افتخارات دولت دانست و گفت: بهره مندی شهروندان ساکن در بافت‌‌های فرسوده از وام بافت فرسوده مبنی بر پرداخت 10 درصد از سود وام توسط دولت، موجب استقبال مردم استان از این طرح شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: چهار هزار و 614 واحد مسکونی استان وام بافت فرسوده را دریافت کرده اما هنوز یارانه بانک از سوی دولت تامین نشده و و به جای سود 14 درصد سود 24 درصد را پرداخت می کنند.

 

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات جهت نوسازی ساختمان‌های مسکونی بافت های فرسوده موجب احیاء، بهسازی و نوسازی آن‌ها می شود تاکید کرد: مبلغ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهر رشت به ازای هر واحد 50 میلیون تومان و در سایر شهرهای استان 30 میلیون تومان است.

 

خاوری تصریح کرد: مدت باز پرداخت این وام 12 سال است که از این مدت دو سال مربوط به دوران مشارکت است.

 

وی با اشاره به پروژه فومن-رشت- سراوان با اعتبار 2 میلیارد تومان اذعان کرد: این پروژه سه میلیارد معادل 50 درصد بیشتر جذب کرده و دهه فجر امسال افتتاح می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: پروژه رشت-سنگر- خمام به اتمام رسیده اما تنها 30 درصد اعتبارات آن اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به آزادراه رشت -قزوین که از لحاظ فنی از افتخارات ملی است تصریح کرد: هشت کیلومتر باقیمانده این آزادراه چالشی است که باید رفع شود.

خاوری با بیان اینکه حوزه راه استان با فقر اعتبارات مواجه است اظهار کرد: اجرای بسیاری از پروژه ها نیازمند خرید اراضی و تامین اعتبار است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو