مدیران خودروعصر اعتبار

ئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان :

تشریح آخرین وضعیت سنگبری‎های لرستان

عصر ساختمان- رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ظرفیت تولید سنگبری‎های استان ۱۲ میلیون مترمربع است.

تشریح آخرین وضعیت سنگبری‎های لرستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، منصور ملک محمدی اظهار کرد: ایران، چین، هند، برزیل، ایتالیا و ترکیه از کشورهای تولیدکننده سنگ‌های تزیینی دنیا هستند.

    وی با بیان این‌که  ذخیره سنگ‎های تزئینی( گرانیت، مرمریت، تراورتن و مرمر) در دنیا 15 میلیارد تن است، افزود: گردش مالی سالانه صنعت سنگ ساختمان بیش از 80 میلیارد دلار اعلام شده که این رقم 3 برابر صادرات نفت ایران است.

    ملک محمدی میزان تولید سنگ در کشور را 80 میلیون مترمربع اعلام کرد و با بیان این‌که ایران از لحاظ تنوع سنگ مقام اول و از لحاظ میزان ذخیره سنگ، مقام چهارم دنیا را دارد، افزود: ایران 4٫2 میلیارد تن ذخیره سنگ (گرانیت، مرمریت، تراورتن، مرمر، چینی و کریستال) دارد.

    رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان میزان تولید سنگ در کشور را  80 میلیون متر مربع دانست و گفت: میزان مصرف سنگ بریده شده در کشور حدود 70 میلیون متر مربع است.

    وی از وجود 1955 معدن سنگ در کشور و 109 معدن در لرستان خبرداد و با اشاره به این‌که از این میزان 1050 معدن فعال است، اظهار کرد: از این میزان، ذخیره قطعی این معادن 2٫4 میلیون تن است و ظرفیت استخراج تا 3 میلیون تن را نیز دارند.

    ملک محمدی گفت: معادن سنگ لرستان  109 مورد است که  از این تعداد 64 معدن فعال هستند و در مجموع لرستان یک چهارم ذخایر سنگ کشور را در اختیار دارد.

    رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تعداد سنگبری‎های کشور را 6000 تا 6500 واحد بیان کرد و گفت: این در حالیست که این واحدها در حقیقت 3774 مورد هستند.

    ملک محمدی ظرفیت تولید سنگبری‌های استان را 12 میلیون متر مربع دانست و با بیان این‌که ظرفیت تولید سنگبری‎های کل کشور حدود 160 میلیون متر مربع است، اظهار کرد: میزان صادرات سنگ‎های فرآوری شده در کشور از سال 90 تا مهر ماه امسال افزایش داشته اما به هر حال باید به سمت فرآوری سنگ پیش رویم

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار