مدیران خودروعصر اعتبار

تعطیلی ۵۰درصد واحدهای سنگبری لرستان

عصر ساختمان- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی لرستان گفت: یکی از مزیت‌های مطلق صنعتی استان، معادن و واحدهای فرآوری سنگ است اما متاسفانه این صنعت با وجود ظرفیت‌های فراوان اکنون شرایط خوبی ندارد.

تعطیلی ۵۰درصد واحدهای سنگبری لرستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن غیاثوند درخصوص وضعیت کنونی بنگاه‌های تولیدی و معدنی سنگ استان اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مطلق صنعتی استان، معادن و واحدهای فرآوری سنگ است اما متاسفانه این صنعت با وجود ظرفیت‌های فراوان اکنون شرایط خوبی ندارد.

    وی افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر در لرستان برای صادرات سنگ برنامه قابل قبول و منظمی وجود نداشته و از طرف دیگر با رکودهای رخ داده در بازار داخل، واحدهای سنگ‌بری هم در کشور و هم در سطح استان با چالش‌های اساسی روبرو هستند که به وضوح قابل مشاهده است.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی لرستان با اعلام اینکه بیش از 40 تا 50 درصد از واحدهای سنگبری استان تعطیل و مابقی نیز با کم‌ترین ظرفیت کار می‌کنند، عنوان کرد: با وجود اینکه صنعت سنگ یکی از مزیت‌های مطلق صنعتی و معدنی استان است اما متاسفانه شرایط فعلی واحدهای سنگبری لرستان بسیار نامناسب است.

    وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در چهار سال گذشته وضعیت بنگاه‌های تولیدی سنگ استان منفی و یا یا مثبت بوده است، گفت: متاسفانه در این مدت به دلیل مواجه شدن با رکود بی‌سابقه در حوزه ساختمان، به طور طبیعی صنعت سنگ نیز دچار رکود بی‌سابقه و چالش اساسی شده و حال و روز خوشی ندارد.

    غیاثوند با اشاره به تعدیل 30 هزار نفری نیرو در کشور و تعدیل 2000 نفری در لرستان تصریح کرد: متاسفانه صنعت سنگ استان از لحاظ حجم صادرات و تولید و ارزش افزوده شرایط بغرنج و نابسامانی دارد.

    وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر با در نظر گرفتن اولویت مهم‌ترین مشکل حوزه سنگ چیست، گفت: علاوه بر رونق بخش ساختمان به طور حتم رونق صادرات نیز می‌تواند باعث رفع مشکلات این حوزه شود.

    عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی لرستان اضافه کرد: برای رونق بازار داخلی لازم است که سیاست‌های کلی کشور از شرایط انقباضی فعلی مقداری عدول کند و منابع کافی را در اختیار بنگاه‌ها و مردم قرار دهند.

    غیاثوند درخصوص رونق صادرات سنگ اظهارکرد: با توجه به اینکه کار اساسی، علمی و چارچوب‌داری در حوزه سیاست‌های صادراتی در حوزه صنعت سنگ انجام نشده، بنابراین ساماندهی به آن نیازمند به پایانه‌های صادراتی است.

    وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته با وجود پیگیری‌های فراوان اقدام عملی و شایسته‌ای در ایجاد پایانه‌های صادراتی می‌تواند صورت نگرفته است، درحالیکه این پایانه‌ها برای رفع مشکل فروش واحدهای سنگ و رونق بازار داخل می‌توانند موثر باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی