مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان صنعت و معدن استان لرستان:

"نمایشگاه سنگ" به‌صورت تخصصی و بین‌المللی در استان لرستان برپا می‌شود

عصر ساختمان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: نمایشگاه سنگ به‌صورت تخصصی و بین‌المللی اردیبهشت‌ماه سال آینده در استان لرستان برپا می‌شود.

"نمایشگاه سنگ" به‌صورت تخصصی و بین‌المللی در استان لرستان برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، محمدرضا صفی‌خانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: نمایشگاه سنگ به‌صورت تخصصی و بین‌المللی اردیبهشت‌ماه سال آینده در شهرستان بروجرد برپا می‌شود که تمام مقدمات کار نیز فراهم‌شده است.

    وی با بیان اینکه با توجه به اینکه سنگ از ظرفیت‌های مهم اقتصاد استان لرستان است باید برنامه جدی برای احیا واحدهای سنگ‌بری و استفاده از این ظرفیت ارائه شود افزود: در آذرماه سال گذشته وزیر صنعت و معدن در دستورالعمل 50.13 دستوری به معاونت طرح و برنامه وزارت خانه دادند که بر اساس شاخص‌های جدید آماری جایگاه استان‌ها را در اقتصاد ملی تعیین کنند به شکلی که بررسی و رصد به‌موقع بخش صنعت و معدن در سطوح استانی  ایجاد و بتوانند به شکلی جایگاه‌های استان‌ها بررسی و تحلیل شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در آخرین آماری که از طرف سازمان صنعت معدن منتشر  شد و در آخرین جلسه‌ای که با حضور مدیران صنعت استان‌ها در گیلان برگزار شد این شاخص‌ها مطرح و خوشبختانه در تمامی شاخص‌های مطرح‌ شده استان لرستان دارای رشد مثبت بود که در همه شاخص‌ها رشد داشته است.

    وی با اشاره به اینکه در شاخص تغییرات ارزش تولید در سال 94 رتبه 24 را داشتیم که در سال 95 رتبه دوم را کسب کرده‌ایم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی بحث شاخص سهم ارزش‌افزوده صنعتی است که این شاخص از طریق مرکز آمار رصد و هرساله از طریق مرکز آمار ارائه می‌شود.

    صفی‌خانی تصریح کرد: در طول تاریخ صنعت استان لرستان هیچ‌ وقت جایگاه 26 به پایین‌تر را نداشته‌ ولی در سال 95 به رتبه 24 کشور ارتقا پیداکرده‌ایم که سهم ارزش‌افزوده ما از سه‌دهم به پنج‌دهم ارتقا پیداکرده است.

    وی خاطرنشان کرد: در شاخص تغییرات اشتغال که نشان‌دهنده تغییرات اشتغال ثبت‌شده واحدهای منتخب در سامانه آمار تولید است مهم‌ترین بحث این شاخص این است که کسر تعداد اشتغال‌های دوره قبل محاسبه می‌شود که استان لرستان از رتبه 22 در سال گذشته به رتبه هفدهم در سال 95 رسیده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در راستای بهبود فضای کسب‌ و کار باید دوره جواز و پروانه‌های بهره‌برداری را کاهش دهیم و فرآیند سرمایه‌گذاری را کوتاه کنیم که در این شاخص استان لرستان از رتبه 22 به 27 ارتقا پیداکرده است.

    وی با بیان اینکه در پروانه بهره‌برداری از رتبه 20 به 24 ارتقا پیداکرده‌ایم اظهار داشت: در رابطه با پروانه‌های بهره‌برداری هفت‌ماهه امسال نسبت به هفت‌ماهه سال 94  منفی سه‌دهم کاهش داشته‌ایم به‌طوری‌که در سال 94، 66 پروانه ولی در سال 95، 64 پروانه صادر کرده‌ایم.

    صفی‌خانی افزود: در سرمایه‌گذاری دو هزار و 545 درصد رشد داشته‌ایم به‌طوری‌که در سال 94، 375 میلیارد ریال و در سال 95، 9 هزار 912 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

    وی عنوان کرد: در هفت‌ماهه سال 95 هزار و 13 پروانه بهره‌برداری در راستای اشتغال بخش صنعت ثبت‌شده که 188 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو