مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی حضور ۴۰۰ رایزن اقتصادی دنیا در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران

عصر ساختمان- ‌نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران از ۲۴ تا ۲۷ شهریور با حضور ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه دائمی سنگ ایران واقع در شهر نیم‌ور برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی حضور ۴۰۰ رایزن اقتصادی دنیا در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حلاجیان مدیر اجرایی نمایشگاه سنگ ایران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار استان مرکزی، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران حضور داشته باشد.

    وی افزود: حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد و افتتاحیه دوره‌های قبلی نمایشگاه با حضور معاونین وی برگزار شده است. افتتاحیه هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران با حضور جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

    حلاجیان اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در فضایی به وسعت 55هزار متر مربع در قالب شش سالن نمایشگاهی برگزار می‌شود و مکان برگزاری آن در کیلومتر 10 محور محلات به سمت نیم ور، بعد از شهرک صنعتی شهید بابایی است.

    وی افزود: تاکنون فعالان اقتصادی و تجاری هفت کشور شامل ترکیه، پرتقال، چین، هند، افغانستان، ایتالیا و یونان برای حضور در این نمایشگاه اظهار تمایل کرده‌اند و پیش‌بینی می شود که بیش از 400 رایزن اقتصادی بین‌المللی به این نمایشگاه بیایند.

    به گفته وی، با رایزنی‌های صورت گرفته برخی از انجمن‌های کشورهای مختلف نیز برای حضور در نمایشگاه نهم اعلام آمادگی کرده‌اند؛ به عنوان مثال انجمن سنگ کشورترکیه و انجمن سنگ کشور روسیه و برزیل در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    حلاجیان اظهار کرد: مدیران اجرایی نمایشگاه تلاش دارند حضور فعالان اقتصادی خارجی و بین المللی در نمایشگاه را تا جایی که می‌توانند بیشتر کنند تا از این طریق زمینه مناسب‌تری برای صادرات سنگ و ارزآوری برای کشور فراهم شود.

    وی بیان کرد: تاکنون از 25هزار پیمانکار ساختمانی و شهرداران کل کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده‌اند که پیش بینی می‌شود با توجه به تخفیفات ارائه شده در قیمت سنگ، استقبال گسترده‌ای برای حضور در این نمایشگاه از جانب آنان صورت پذیرد.

    حلاجیان گفت: در این نمایشگاه سالن عرضه سنگ خام نیز در نظر گرفته شده که در این رابطه 9هزار تن انواع سنگ خام معادن مختلف کشور به منظور معرفی ظرفیت معدنی ایران در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

    وی افزود: در چهار روز برگزاری نمایشگاه فضایی برای انجام کارهای فرهنگی اختصاص داده شده که در این فضا عکس‌های قدیمی معدنکاران و فعالان صنعت سنگ به همراه رزومه بسیار کوچکی از فعالیت آنها دراین فضا نصب خواهد شد.

    به گفته وی، از دیگر برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه نهم نمایش ادوات و ابزارآلات قدیمی صنعت معدن است. این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان از نزدیک با روند رشد و توسعه صنعت معدن آشنا شوند.

    حلاجیان افزود: در زمان‌های گذشته معدنکاران در معدن برخی غذاهای بسیار خاص را مصرف می کردند که به همت مردم شهر نیم‌ور لیستی از این غذاها تدارک دیده شده و در چهار روز نمایشگاه این غذاها به مهمانان ارائه خواهد شد، اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه های نمایشگاه است.

    وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه نهم برگزاری تورهای بازدید از معادن منطقه و مناطق توریستی و آثار باستانی است که این کار نیز هر روز انجام خواهد شد و علاقه‌مندان با همراهی با این تورها با معادن منطقه و همچنین آثار باستانی آن آشنا خواهند شد.

    حلاجیان خاطرنشان کرد: طبق تصمیم هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران (محلات، نیم ور) مقرر شده است که تمامی سنگ‌های کوپ و سنگ‌های فرآوری شده موجود در نمایشگاه نهم با 20 درصد تخفیف عرضه شود.

    تخفیف 20 درصدی سنگ‌های کوپ و فرآوری شده در نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران(محلات، نیم‌ور) در این دوران رکود که صنعت سنگ ایران در بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی خود به سر می‌برد، می‌تواند به میزان بسیار زیادی تحرک‌های لازم اقتصادی را در این حوزه ایجاد و بسترهای لازم برای رشد و توسعه و شکوفایی این صنعت را فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو