مدیران خودروعصر اعتبار

دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ در شهرستان محلات برگزار می شود

عصر ساختمان- مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ۲۵ تا ۲۸ مهرماه امسال در محلات از توابع استان مرکزی برگزار می شود.

دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ در شهرستان محلات برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، بهنام نیکفر افزود: مجوزهای لازم در این خصوص از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت صادر شده و نمایشگاه امسال سنگ ایران مجوز برپایی ملی - بین المللی دارد.
    وی ادامه داد: این نمایشگاه در 10 کیلومتری جاده محلات به شهر نیمور بعد از شهرک صنعتی شهید بابایی برپا می شود و تولیدات متنوع صنعت سنگ ایران و کشورهای دیگر در هشت سالن تخصصی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
    وی بیان کرد: در بیش از 350 غرفه این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه سنگ های معدنی و تزئینی در زمینه های فرآوری سنگ های ساختمانی، معادن سنگ، ماشین آلات استخراج معدنی و فرآوری سنگ ساختمانی، قطعات و لوازم سنگ بری، معدن و ماشین آلات تخصصی و سایر صنایع وابسته به صنعت سنگ به نمایش گذاشته می شود.
    وی بیان کرد: برای برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران یک سوله جدید به مساحت 6 هزار متر به فضای نمایشگاه 55 هزار متری اضافه خواهد شد و عملیات ساخت این سوله در حال انجام است.
    نیکفر تصریح کرد: برای تقویت جنبه بین المللی نمایشگاه سنگ ایران شرکت یکتا سنگ با نمایشگاه های ویتوریای برزیل، بورسای و ازمیر ترکیه، سی ان ار استامبول، نمایشگاه سنگ مراکش و نمایشگاه سنگ هند بنگلوور تفاهم نامه و قرارداد همکاری به امضاء رسانده که مفاد این تفاهم نامه ها و قراردادها برای نمایشگاه دهم اجرایی خواهد شد.
    وی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه بین المللی عکس، کارتون، خطاطی و داستان کوتاه از فعالیت های جانبی پیش بینی شده برای این نمایشگاه با موضوع سنگ است و تاکنون حدود 400 اثر هنری از 50 کشور دنیا برای شرکت در این مسابقه ها ارسال شده است.
    وی ادامه داد: 9 هزار تن سنگ خام معادن کشور به منظور معرفی ظرفیت معدنی ایران در نمایشگاه سنگ ایران در محلات هر سال در قالب سالن نمایش سنگ خام (کوپ) در معرض دید عموم قرار می گیرد.
    نیکفر افزود: در نمایشگاه بین المللی امسال حضور معدنکاران و سنگ های کوپ بیشتر از سال های گذشته خواهد بود و پیش بینی می شود که 500 معدن فعال کشور در نمایشگاه حضور یابند.
    وی بیان کرد: همچنین از 400 تاجر بین المللی که در زمینه صنعت سنگ فعالیت می کنند دعوت شده تا در نمایشگاه حضور داشته باشند.
    وی تصریح کرد: پیگیری برای حضور و دعوت از وزیر و معاونان صنعت معدن و تجارت، مسئولان استان مرکزی، نمایندگان مجلس و مسئولان انجمن سنگ ایران و استان های مرتبط با صنعت سنگ در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در دست انجام است.
    شهرستان محلات قطب تولید سنگ نما کشور در فاصله 105 کیلومتری اراک واقع شده است و 55 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی