مدیران خودروعصر اعتبار

میراث فرهنگی اصفهان با تخریب بافت تاریخی نطنز مخالفت کرد

عصر ساختمان- مدیر میراث فرهنگی شهرستان نطنز از مخالفت میراث فرهنگی استان اصفهان با تخریب بافت تاریخی شهرستان نطنز خبر داد.

میراث فرهنگی اصفهان با تخریب بافت تاریخی نطنز مخالفت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از تسنیم،  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، حسین یزدانمهر  مدیر میراث فرهنگی شهرستان نطنز از تخریب بافت تاریخی محله "قصبه"، "بازار" و پشت بازار این شهرستان توسط شهرداری در هفته گذشته خبر داد که این عمل با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان متوقف شد.

    وی افزود: همچنین در چند روز گذشته شهرداری برای بازسازی این بافت‌های تاریخی اقدام به مرمت غیر اصولی و خارج از ضوابط کرد که با دخالت اداره میراث فرهنگی شهرستان و دستور مقام قضائی کار متوقف شد.

    مدیر میراث فرهنگی شهرستان نطنز بیان کرد: طبق ابلاغیه‌ای که توسط این اداره به شهرداری ابلاغ شده بود، هرگونه ساخت و ساز و تصرف در حریم بافت تاریخی شهرستان می‌بایست با تائید این اداره باشد و همچنین این اداره هیچگونه مخالفتی با بازسازی بافت تاریخی شهرستان نداشته و ندارد، بنابراین شهرداری می‌بایست پس از ارائه طرح ساماندهی خود به این اداره و تصویب طرح در شورای فنی میراث فرهنگی، اقدام به بازسازی کند.

    وی خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرستان است، این آثار و بافت‌های تاریخی هویت مردم این مناطق  به شمار می‌روند، بنابراین نگهداری و حفاظت اصولی از آثار، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی شهرستان یکی از وظایف مهم ما برای انتقال این امانت به آیندگان است و مرمت و بازسازی غیر اصولی این مکان‌ها باعث از بین رفتن بافت تاریخی و اصل اثر می‌شود.

    آغاز تورهای گردشگری فرهنگی در موقوفات اصفهان

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان گفت: به مناسبت دهه وقف تورهای گردشگری فرهنگی در موقوفات تاریخی اصفهان آغاز شد.

    حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیل پور اظهار داشت: واحد فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان در اقدامی جدید تورهای گردشگری فرهنگی را برای بازدید علاقمندان از موقوفات تاریخی اصفهان راه اندازی کرده است.

    وی در ادامه افزود: این اقدام در راستای آشنایی مردم با فرهنگ غنی و سنتی وقف و همچنین با رویکرد ترویج سنت حسنه وقف اجرا می‌شود.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان ادامه داد: این تور گردشگری به صورت رایگان و با شرکت روزانه 80 نفر از روز دوشنبه 15 آذر ماه آغاز شده است و تا روز چهارشنبه 17 آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

    حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه گفت: در این تور گردشگران از مکان‌هایی همچون؛ مسجد آقا نور، امامزاده اسماعیل(ع) در خیابان هاتف و انگورستان ملک بازدید می‌کنند و با موقوفات و واقفین نیک اندیش آن‌ها و همچنین نیات و نحوه اجرای نیات خیرخواهانه آن‌ها و تاریخچه موقوفات آشنا می‌شوند.

    نمایش "1+1" در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می‌رود

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نمایش 1+1 کار مشترک ایران و ایتالیا به کارگردانی امید نیاز و کارگردان ایتالیالی گوگلیلمو پاپا در سالن اصلی تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به روی صحنه می‌رود.

    داستان این نمایش ماجرای دو مرد است که بر سر تصاحب یک سرزمین با یکدیگر رقابت دارند و پس از اینکه سرزمین را به دوقسمت مساوی تقسیم می‌کنند در کنار یکدیگر مثل دو همسایه زندگی می‌کنند و هرچه می‌گذرد به این نتیجه می‌رسند که به وسایل یکدیگر نیاز دارند.

    در این مسیر علیرغم میل‌شان و بر اساس احتیاجشان به یکدیگر ارتباط اولیه بین آنها شکل می‌گیرد تا اینکه در یکی از شب‌ها یکی از آن دو سرزمین را ترک می‌کند.
    امید نیاز و گوگلیلمو پاپا به عنوان بازیگر به ایفای نقش در این نمایش می‌پردازند و تیزیانو پوپولی اجرای زنده موسیقی، آتنا جعفری دستیار کارگردان، جلیل عالی پور مدیراجرایی و امین نیاز مدیرصحنه از دیگر عوامل این نمایش هستند.

    نمایش "1+ 1 " از 18 آذرماه به مدت سه روز هر روز در قالب دو اجرا از ساعت 18 و 20 در تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود که علاقمندان برای رزرو بلیط می‌توانند به سایت اینترنتی نوای مهر و یا به صورت حضوری به تالار هنر  واقع در میدان لاله مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو