مدیران خودروعصر اعتبار

«خانه رمضان‌علی خراسانی» ثبت ملی شد

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ثبت اثر فرهنگی - تاریخی خانه «رمضان‌علی خراسانی» در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

«خانه رمضان‌علی خراسانی» ثبت ملی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،‌ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی با اعلام خبر اضافه شدن اثر فرهنگی - تاریخی «خانه رمضان‌علی خراسانی» در فهرست آثار ملی کشور، گفت: این خانه‌ی تاریخی که متعلق به دوره قاجار - پهلوی است، در شهرستان گرگان، خیابان امام خمینی (ره)، محله سرچشمه قرار دارد.

    او ادامه داد: این خانه تاریخی از یک بلوک شرقی به صورت دو طبقه متعلق به اوایل دوره پهلوی و یک بلوک غربی به صورت سه طبقه باقیمانده از دوره قاجار تشکیل شده است.

    کریمی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر مربوط به سبک ساخت و قرارگیری آن در بافت تاریخی شهر است که به صورتی ساده و با ارتفاعی نه چندان بلند که در آن اصول معماری اسلامی رعایت شده، ساخته شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره کل، اثر فرهنگی - تاریخی «خانه رمضان‌علی خراسانی» به شماره 31569 با رای شورای ثبت و حریم کشور در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی