مدیران خودروعصر اعتبار

نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی مرکزی در اراک برگزار می‌شود

عصر ساختمان- اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان در بهمن ماه سال جاری در اراک خبر داد.

نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی مرکزی در اراک برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی اظهار داشت: نخستین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی استان مرکزی به منظور تبیین معماری و شهرسازی تاریخی استان، بهمن ماه سال جاری در اراک برگزار می‌شود.

    وی افزود: از جمله محورهای برگزاری این کنگره می توان به تبیین و بررسی حوزه های فرهنگی و طبیعی شهرها و روستاها، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی و معماری، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی و میراث فرهنگی ناملموس اشاره کرد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: این کنگره دو روزه خواهد بود و ششم و هفتم بهمن ماه سال جاری در پردیس دانشگاه اراک واقع در سردشت، برگزار می شود.

    حسینی خاطرنشان ساخت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و برخی دانشگاه های استان از جمله دانشگاه اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه صنعتی اراک در برگزاری این کنگره با میراث فرهنگی استان مرکزی همکاری دارند.

    وی بیان کرد: کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی ایران از رویدادهای ارزشمند فرهنگی است که به دلیل محتوای علمی، هنری، فرهنگی و... با اهمیت بوده و چهارمین دوره این کنگره پس از یک دهه فاصله، در سال جاری در استان ها برگزار خواهد شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد تمام استان‌های کشور به‌ صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان خودشان را برگزار کنند.

    حسینی افزود: کنگره‌های استانی برای نخستین بار با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و با تاکید بر تاریخ معماری و شهرسازی هر استان برگزار می شود و امیدواریم از این طریق، زمینه آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تاریخی و گردشگری استان را فراهم کنیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات برای این کنگره، تاریخ 15 آذرماه 95 بوده و دبیرخانه کنگره، اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی واقع در فاز یک شهرک شهید بهشتی اراک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو