مدیران خودروعصر اعتبار

چهارمین کنگره معماری و شهرسازی ایران در استان برگزار می شود

عصر ساختمان- معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهارمین کنگره معماری و شهرسازی ایران در استان تحت عنوان کنگره استانی خبر داد.

چهارمین کنگره معماری و شهرسازی ایران در استان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرنگاران جوان،مسعود شفیعی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ثبت بناها و آثار تاریخی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی صورت گرفته است.

    معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهارمین کنگره معماری و شهرسازی ایران در استان تحت عنوان کنگره استانی خبر داد.

    این مسؤول با اشاره به اینکه توسعه و ترویج معماری ایرانی از وظایف این اداره‌کل است، افزود: محورهای این کنگره در زمینه فرهنگ طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی از منظر فرهنگی و شهر تاریخی است.

    شفیعی عنوان کرد: سازه در تاریخ معماری، شهرسازی و باستان‌شناسی، معماری شهرسازی و میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، کارهای فرهنگی و عناصر وابسته از دیگر محورهای این کنگره است.

    این مسؤول خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار و مقالات تا پایان روز 20 دی ماه سال جاری است که این آثار پس از داوری معرفی خواهند شد.

    وی در ادامه به دیگر اقدامات و برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: سعی کردیم با ثبت بناهای تاریخی و آثار ملی استان در فهرست آثار ملی زمینه مناسبی برای حفاظت و صیانت از این بناهای تاریخی را در استان فراهم کنیم.

    معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تلاش زیاد تاکنون 726 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

    این مسؤول با بیان این که جذب اعتبارات برای ترمیم و مرمت این بناهای تاریخی از دیگر اقدامات اداره‌کل میراث فرهنگی است، گفت: ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی استان مقدمه‌ای برای گرفتن اعتبار برای ترمیم و مرمت و تعیین حریم پیشگیری از تعرض سودجویان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار