مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیل در صدور پروانه و افزایش گشت های نظارتی عامل کاهش ساخت و ساز غیرمجاز

عصر ساختمان:مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج، با تأکید بر اتخاذ رویکرد جدی در برخورد قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در سال جاری گفت: تسهیل در شرایط صدور پروانه ساخت و فرهنگسازی در این خصوص که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج انجام گرفت از جمله مهمترین دلایل کاهش تمایل مردم به ساخت و ساز غیرمجاز بوده است.

تسهیل در صدور پروانه و افزایش گشت های نظارتی عامل کاهش ساخت و ساز غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از سپیدار آنلاین، مرتضی شاه محمدی عنوان کرد: کنترل ساخت و ساز غیرمجاز نقش بسزایی در توسعه همه جانبه شهر به ویژه در ابعاد تأمین ایمنی و زیبایی شهر و ارائه هر چه بهتر خدمات شهری ایفا می کند. این مسئول یادآور شد: در صورت عدم کنترل ساخت و ساز غیرمجاز در شهر، علاوه بر آسیب های مختلفی که در زمینه عمران و نوسازی یا خدمات رسانی عمومی به شهر و شهروندان وارد می شود، در زمان وقوع بحران و بروز هر گونه آسیب و حادثه، با مشکلاتفراوانی روبرو خواهیم شد که یکی از برجسته ترین آنها عدم امکان امداد رسانی به موقع و اعزام به وقت نیروها به محل می باشد. شاه محمدی تأکید کرد: طبق بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان امر مشخص شده است که ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه کاهش محسوسی داشته و این امر ناشی از افزایش نظارت و بازرسی گشت های نظارتی در سطح منطقه است. وی اضافه کرد: هر چند توقف ساخت و ساز غیرمجاز و به صفر رساندن آن امری غیر ممکن به نظر می رسد اما کاهش سرعت پیشرفت و رغبت شهروندان برای ارتکاب این تخلف به سهم خود ارزشمند خواهد بود. بر این اساس یکی از اهداف جدی ما در این منطقه کم کردن سرعت پیشرفت این پدیده مخرب است. شاه محمدی افزود: عدم تحقق این مهم شهر را دچار چالش و مشکلات متعددی می کند و با ایجاد هماهنگی بین ارگانهای مختلف به منظور جلوگیری از این پدیده شاهد کنترل روز افزون تخلفات شهری می باشیم. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج، ساخت و سازهای قانونی همراه با معماری همگون و متناسب با اصول معماری و شهر سازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه گیری این نوع معماری می تواند زمینه توسعه ساخت و ساز مجاز را فراهم کرده و خود عامل جذب شهروندان به ادامه روند مذکور به شمار آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو