مدیران خودروعصر اعتبار

ورزشگاهی که هر بار برگزاری مسابقه در آن ۶۰ میلیون هزینه دارد

عصر ساختمان:ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۵ آبان که در سال ۹۱ افتتاح شد، تاکنون به جز یک دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، هیچ مسابقه ورزشی دیگری را به خود ندیده است.

ورزشگاهی که هر بار برگزاری مسابقه در آن ۶۰ میلیون هزینه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجموعه ورزشی نقش‌جهان یکی از پروژه‌های عظیم ورزشی استان اصفهان و شاید یکی از بزرگترین پروژه‌ها در کل کشور است.

    این مجموعه که در سال‌های اخیر استادیوم فوتبال آن سرو صدای زیادی به پا کرده، یک سالن 6 هزار نفره مجهز هم دارد که در سال 91 افتتاح شد.

    این مجموعه زیبا پس از برگزاری چند دوره جشنواره کودک که باعث خسارات زیادی به این مجموعه شد، سال گذشته برای نخستین‌بار میزبان مسابقات بین‌المللی جام باشگاه‌های فوتسال آسیا بود.

    برای برگزاری این مسابقات، شهرداری اصفهان به همراه سازمان ورزش و جوانان هزینه زیادی را پرداختند تا استادیوم به شرایط ایده‌آل برگزاری مسابقات برسد. این مسابقات که در مرداد ماه امسال با قهرمانی نماینده ایران تاسیسات دریایی به پایان رسید، نخستین و آخرین مسابقات رسمی بود که در این ورزشگاه تاکنون برگزار شده است.

    قطعا هزینه ساخت چنین ورزشگاه مجللی کم نبوده اما از طرف دیگر در استان اصفهان و در کل کشور به چنین مجموعه‌هایی برای رشد نیاز داریم.

    قاعدتا یکی از عوامل رشد ورزش در کشورهای حاشیه خلیج فارس، داشتن زیر ساخت‌های مناسب در آن رشته است و قطعا کمبود امکانات مانع رشد کشورها خواهد شد.

    در همین باره هم‌کلام شدیم با محمد سلطان‌حسینی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تا از وضعیت این ورزشگاه برایمان بگوید.

    *هر بار برگزاری مسابقه در این مجموعه 60 میلیون هزینه دارد

    وی درباره عدم برگزاری مسابقات در این ورزشگاه اظهار کرد: از آنجایی‌که این یک ورزشگاه بین‌المللی است و برگزاری هر بازی که به منزله روشن کردن تمامی تاسیسات این ورزشگاه است؛ حدود 60 میلیون تومان هزینه دارد.

    مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان تاکید کرد: بدین ترتیب برگزاری یک دوره مسابقات لیگ در این مجموعه صدها میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

    وی افزود: هنوز این سالن را تحویل قطعی از سازمان توسعه و تجهیز امکان ورزشی نگرفته‌ایم؛ یکسری موارد برای برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا رفع شد و یکسری موارد هم‌اکنون در حال انجام شدن است.

    سلطان‌حسینی درباره کاربری این سالن تصریح کرد: در این سالن یا باید مسابقات فوتسال برگزار شود و یا مسابقات بسکتبال و برگزاری همزمان دو رشته در این سالن امکان‌پذیر نیست.

    وی اذعان کرد: زمانی‌که ما منابع و هزینه را کنار هم می‌گذاریم به این نتیجه می‌رسیم که برگزاری مسابقات لیگ در این سالن مقرون به صرفه نیست کما ‌این‌که در ورزشگاه 12 هزار نفری تهران نیز تنها مسابقات بزرگ برگزاری می‌شود و مابقی مسابقات در سالن 7 تیر این شهر برگزار می‌شود.

    *ورزشگاه نقش جهان هزینه نگهداری بالایی دارد

    مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان ضمن اشاره به آماده‌سازی ورزشگاه نقش‌جهان و برگزاری مسابقات در این استادیوم گفت: ورزشگاه نقش‌جهان نیز که ساخته شود، به دلیل هزینه بالای نگهداری، فقط توانایی برگزاری هفته‌ای یک مسابقه را دارد.

    وی درباره وضعیت استخر مجموعه نقش‌جهان نیز افزود: این مجموعه اکنون آماده نیست و به دنبال رفع موارد دیگری هستیم که در آینده در نشست خبری پیرامون آن توضیحات کاملی ارائه خواهیم داد.

    سلطان‌حسینی در باره روند آماده سازی ورزشگاه نقش‌جهان و زمان بهره‌برداری از آن نیز گفت: طی چند روز آینده وزیر به اصفهان سفر می‌کند و در نشست خبری پیرامون این موضوع نیز توضیحات ارائه خواهد شد.

    این مسئول ادامه داد: طبق برآورد ما تا پایان سال کار ساخت ابنیه این مجموعه به پایان می‌رسد و چمن آن نیز تا خرداد ماه آینده تکمیل خواهد شد تا انشاالله فصل آینده سپاهان بتواند در این ورزشگاه میزبان حریفانش باشد.

    داشتن چند دهکده المپیک از جمله زیر ساخت‌هایی است که کشور به آن نیاز دارد و تکمیل دهکده المپیک اصفهان می‌تواند شروعی برای این روند باشد. کشور ایران که با دارا بودن استعداد‌های مختلف در زمینه‌های ورزشی، جزو پیشتازان آسیا محسوب می‌شود که اگر زیرساخت‌های لازم در اختیار ورزشکاران کشورمان قرار بگیرد، افتخارات بزرگتری را می‌توان شاهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار