مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال

کلنگ مجموعه اختصاصی بیس‌بال و سافت‌بال نقش‌جهان به زمین خورد

عصر ساختمان- کلنگ احداث مجموعه اختصاصی بیس‌بال و سافت‌بال نقش‌جهان با حضور رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال و مسئولان ورزشی استان به زمین خورد.

کلنگ مجموعه اختصاصی بیس‌بال و سافت‌بال نقش‌جهان به زمین خورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس از اصفهان، کلنگ احداث زمین بیس‌بال ورزشگاه نقش‌جهان دقایقی قبل با حضور ریکاردو فراچری به همراه مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، رئیس کمیته بیس‌بال کشورمان، رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان و مسئول کمیته بیس‌بال استان اصفهان و جمع دیگری از مقامات ورزشی اصفهان به زمین زده شد.

    پیش از آغاز مراسم کلنگ‌زنی، رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال در سخنانی با ابراز خوشنودی از سفر به اصفهان، گفت: در آینده کارشناسان فدراسیون جهانی بیس‌بال به اصفهان سفر کرده و این مجموعه تخصصی را از لحاظ استاندارهای جهانی مورد بررسی قرار خواهند داد.

    ریکاردو فراچری با اعلام حمایت فدراسیون جهانی بیس‌بال از ایجاد زمین اختصاصی این رشته در اصفهان، قول کمک برای ساخت این مجموعه را داد.

    وی هچنین با برشمردن خصوصیات ویژه شهر اصفهان، اعلام کرد این شهر می‌تواند به عنوان مرکز جنوب بیس‌بال کشور انتخاب شود.

    در این مراسم مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز ابعاد زمین اختصاصی بیس‌بال را 150 در 150 اعلام داشت و تاکید کرد این مجموعه، یکی از بخش‌های دهکده المپیک اصفهان خواهد بود.

    **اصفهان پایلوت منطقه جنوب بیس بال

    رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال که شامگاه چهارشنبه وارد اصفهان شده بود، دیدارهایی را با شهردار اصفهان و مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان داشت.

    رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال و سافت‌بال در این دیدارها تاکید کرد: اصفهان به عنوان منطقه پایلوت جنوب ایران برای توسعه بیس‌بال و سافت‌بال انتخاب خواهد شد.

    ریکادو فراچری افزود: کشور ایران را به عنوان منطقه استراتژیک در منطقه و به ویژه در خاورمیانه برای توسعه ورزش بیس‌بال و سافت‌بال می‌دانم.

    وی با بیان اینکه در اجلاس آینده کمیته بین‌المللی بیس‌بال و سافت‌بال تصمیم‌گیری می‌شود که آیا این رشته ورزشی مجدداً به رقابت‌های المپیک بازگردد یا نه، یادآور شد: وظیفه من این است که بیس‌بال و سافت‌بال را در تمام جهان توسعه دهم که بی‌شک ایران یکی از این کشورها است و باید بدانید که این رشته ورزشی در بسیاری از کشورهای جهان میلیاردها دلار درآمدزایی می‌کند.

    به گفته رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال و سافت‌بال این رشته ورزشی در کشورهای آسیایی همچون ژاپن، کره و تایوان بسیار خوب رشد پیدا کرده اما کافی نیست و باید در تمام قاره آسیا به ویژه در خاورمیانه توسعه پیدا کند.

    این مقام مسئول تصریح کرد: متوجه شدم در ایران و شهر اصفهان نیز علاقه و تمایل زیادی برای توسعه این رشته ورزشی است بنابراین خود را متعهد می‌دانم تا تلاشم را در راستای گسترش بیس‌بال و سافت‌بال در ایران به کار گیرم، بر اساس تقاضای صورت گرفته مقداری وسایل و تجهیزات همراه آورده‌ام اما کافی نیست و لازم است هر چه سریع‌تر آموزش در سطوح پایه و مدارس برنامه‌ریزی شود.

    **ایجاد دهکده المپیک مشابه دهکده المپیک لندن

    مدیر کل ورزش و جوان استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: شهر اصفهان در چند سال اخیر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته شده به‌گونه‌ای که مردم از عظمت زیبایی‌هایی این شهر به آن لقب نصف جهان داده‌اند، اصفهان یکی از شهرها و مراکز علمی در جهان است.

    وی با بیان اینکه ورزش اصفهان در کشور عنوان برترین ورزش در میان شهرهای کشور را کسب کرد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در این استان فعالیت می‌کنند، بزرگ‌ترین باشگاه‌های ورزشی کشور در این استان قرار داشته و حدود یک هزار باشگاه ورزشی ثبت شده در اصفهان فعالیت می‌کنند.

    سلطان‌حسینی یادآور شد: در حال حاضر احداث دهکده‌ای شبیه دهکده المپیک لندن را در دست اقدام داریم که وجود ورزشگاه فوتبال با ظرفیت 80 هزار نفر بخشی از این مجموعه است.

    **اعلام آمادگی برای میزبانی اجلاس جهانی بیس بال

    شهردار اصفهان نیز در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال از اعلام آمادگی این شهر برای میزبانی اجلاس کمیته اجرایی کنفدراسیون جهانی بیس‌بال و سافت‌بال در اردیبهشت‌ماه در ایران و شهر اصفهان خبر داد.

    مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه استان اصفهان بیش از 20 هزار جاذبه تاریخی و گردشگری دارد، تصریح کرد: استان اصفهان در رشته‌های ورزشی مختلف ورزشکاران قابلی دارد و گستره اقلیم و آب و هوا سبب شده تا هم‌اکنون ورزشی‌های هوازی، قدرتی، استقامتی، آبی و برفی را در استان داشته باشیم.

    وی افزود: این شهر همواره دیپلماسی فعالی داشته و وجود راه ابریشم و شهرهای خواهرخوانده متعدد نیز مؤید این ادعا است، در حال حاضر اصفهان با 13 شهر جهان روابط خواهرخواندگی دارد و عضو سازمان‌ها و مجامع جهانی همچون سیتا، مترو پلیس، آیریس، آی سی سیان است.

    جمالی نژاد تاکید کرد: اصفهان در حوزه‌های ورزشی نیز به صورت فعالانه عمل می‌کند و برگزاری تورنمنت‌های مختلف ورزشی همچون المپیک ورزشی جانبازان بخشی از این فعالیت‌ها است و شعار من به عنوان شهردار اصفهان ارتقا دیپلماسی ورزشی شهر است که رشته‌های بیس‌بال و سافت‌بال نیز در جمع آن‌ها خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار