مدیران خودروعصر اعتبار

نیمی از ساختمان های شهری، فرسوده است

پرداخت وام بافت های فرسوده با سود ۱۴ درصد

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی، بر ضرورت بازنگری شاخص های شناسایی بافت های فرسوده تاکید کرد.

نیمی از ساختمان های شهری، فرسوده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از میزان، محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، در خصوص  ملاک شناسایی بافت های فرسوده گفت: محدوده ای از شهر که موانع و مشکلاتی آن جا را تهدید و مشکلات زیر ساختی به وجود می آورد، بافت فرسوده به حساب می آیند.
    وی با بیان اینکه شهرهایمان ناپایدارند، تصریح کرد: بیش از 50 درصد بافت های شهری در برخی استان های کشور فرسوده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه بافت های فرسوده با شاخصه هایی همچون ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و عدم استحکام بافتی که در آن ساخت و ساز انجام شده است؛ مشخص می شود، گفت: در 495 محدوه و مساحتی بالغ بر 73 هزار هکتار، چنین مناطقی شناسایی شده اند.
    ایزدی ادامه داد: در 91 شهر کشور نیز محدوده هایی وجود دارند که جمع مساحت آنها، حدود 130 هکتار تخمین زده می شوند که هدف اصلی این طرح هستند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح میزان سقف وام بافت فرسوده، سود و نحوه بازپرداخت آن نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد، کارآمدترین راه حل در این باره، مشارکت دادن مردم در این قضیه است که ابزارهای حمایتی و تشویقی که شامل وام می شود، از آن جمله است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سود وام بافت فرسوده در دو سال اول با احتساب یارانه 10 درصدی دولت، 14 درصد و در 10 سال مابقی نیز، 11 درصد محاسبه می‌شود.

    محمدسعید ایزدی در خصوص تفاوت سود تسهیلات بافت فرسوده 14 درصدی بانک مسکن با سود مصوب 11 درصد هیئت دولت برای این تسهیلات اظهار کرد: تسهیلات 50 میلیون تومانی بافت فرسوده براساس مصوبه شورای پول و اعتبار شامل دو نوع سود 24 درصد  و 21 درصد است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بافت فرسوده باید با مراجعه به سامانه گواهینامه صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مراجعه کنند که این شرکت پس از تأیید اظهارات متقاضیان، آنها را بلافاصله به بانک مسکن معرفی می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو