مدیران خودروعصر اعتبار

در دانشگاه امیرکبیر؛

کنفرانس بین المللی سازه های نوین در مهندسی عمران آغاز به کار کرد

عصر ساختمان- پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران با حضور متخصصان داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد.

کنفرانس بین المللی سازه های نوین در مهندسی عمران آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، آیین گشایش کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مدیران و دست اندرکاران حوزه های شهری و امور عمرانی، استادان مطرح مهندسی عمران از دانشگاه های ایران، آمریکا، کانادا، برزیل، مجارستان، استرالیا و ژاپن همراه بود.

    دبیر سیاستگذاری کنفرانس مصالح و سازه های نوین در این مراسم به برگزاری چهار دوره گذشته این رویداد تخصصی در کرمان، اصفهان، سمنان و یاسوج اشاره کرد و گفت: با تلاش کمیته اجرایی کنفرانس از حدود یکسال قبل، تصمیم برآن شد که پنجمین دوره کنفرانس از سطح ملی به سطح بین المللی ارتقا یابد.

    محمدزمان کبیر اظهار کرد: در تعیین محورهای کنفرانس علاوه بر جنبه های بین المللی به نیازهای کشور و تکنولوژی های روز دنیا توجه شده است از همین رو فناوری ها و مصالح نوین سازگار با محیط زیست و کاهش مصرف آب و انرژی، در تولید مصالح و اجرای سازه ها به عنوان یک محور اصلی تعیین شد.

    رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی سازی سازه ها، مصالح نوین در مهندسی عمران و تحلیل، طراحی و اجرای سیستم های نوین سازه ای و روش های نوین بهسازی و مقاوم سازی سازه ها را به عنوان سه محور دیگر این کنفرانس عنوان کرد.

    دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران نیز در این مراسم با ارائه گزارش فعالیت های یکساله کمیته علمی کنفرانس اظهار داشت: با اعلام فراخوان، 504 خلاصه مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که هیات داوران پس از سه ماه بررسی کارشناسی از نویسندگان حدود 300 مقاله درخواست کردند تا اصل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

    علی اکبر رمضانیان افزود: تعداد 222 اصل مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید که با رای هیات داوران، 167 مقاله پذیرفته شده و 55 مقاله کنار گذاشته شد.

    وی ارائه 99 مقاله به صورت سخنرانی و 68 مقاله به صورت پوستر، برگزاری 8 کارگاه آموزشی با حضور استادان مطرح بین المللی و دو پنل تخصصی را از جمله برنامه های این کنفرانس اعلام کرد.

    پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران تا فردا، ششم آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی