مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان:

۳ هتل در لرستان افتتاح می‌شود

واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از بهره برداری از سه هتل در این استان خبر داد.

۳ هتل در لرستان افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری لرستان اظهار داشت: در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی استان در حوزه گردشگری قرار بود 15 پروژه از طریق ماده 27 پیگیری شود.

    وی به تعیین تکلیف سه پروژه از 15 پروژه حوزه گردشگری استان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی طی شش ماه اول امسال اشاره کرد و افزود: هتل «تابان» و هتل «زاگرس» بروجرد آماده بهره برداری بوده و تا آخر مهرماه امسال افتتاح خواهند شد و هتل «بهلولی» دورود نیز تا پایان ماه صفر قابل افتتاح خواهد بود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه مقدمات کار راه اندازی بازارچه صنایع دستی استان فراهم شده است، عنوان کرد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قول داده که مبلغ 100 میلیون تومان برای توسعه این بازارچه اختصاص دهند که تقاضا داریم این مبلغ به 200 میلیون تومان افزایش یابد.

    سلیمانی به بحث آموزش روستاهای هدف گردشگری استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته مبلغ 50 میلیون تومان برای بحث آموزش و ترویج تعدادی از صنعت گران در منطقه گردشگری «بیشه» هزینه شد.

    وی با اشاره به اینکه در بحث ایجاد مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی برای هزار نفر برنامه ریزی صورت گرفته است، افزود: در این راستا قرار است مبلغ دو میلیون تومان تسهیلات به هر کدام از افراد متقاضی ایجاد مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی پرداخت شود که طی شش ماه اول امسال بیش از 800 نفر برای اخذ این تسهیلات در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان داشت: در بحث واگذاری پروژه ها از محل صندوق احیاء دو پروژه از جمله کاروان سرای «چمشک» و «خانه کشفی» برای واگذاری به مزایده گذاشته شده اند و در رابطه با واگذاری سایر بناهای تاریخی استان قرار است تا اواخر مهرماه این اقدام صورت گیرد.

    سلیمانی در پاسخ به سوال استاندار لرستان مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای واگذاری 14 پروژه حوزه میراث فرهنگی استان به بخش خصوصی گفت: بسیاری از این پروژه ها به شهرداری ها واگذار شده اما شهرداری ها آن ها را رها کرده اند و پیرو مکاتبات ما با دستگاه های مرتبط از جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شهرداری ها در رابطه با بحث تملک این پروژه ها جوابی از آن ها گرفته نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو