مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

جاری شدن زندگی مشکلات بافت تاریخی را رفع می‌کند

عصر ساختمان- عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که برای رفع معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بافت تاریخی و فرسوده این شهر، باید در مسیر جاری شدن زندگی در این محدوده تلاش کرد.

جاری شدن زندگی مشکلات بافت تاریخی را رفع می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید کمال پاک‌فطرت ظهر سه‌شنبه 13 مهر در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌توان با انجام اقدامات عمرانی و ساخت فرهنگسرا و فعالیت‌های سلبی، انتظار داشت که مشکلات بافت تاریخی خصوصا محدوده اطراف حرم حل شود.

    پاک‌فطرت گفت: در بافت تاریخی یکسری خانه‌ها که نشان دهنده زندگی و آبادی در محدوده بافت تاریخی بود، به واسطه اتخاذ برخی سیاست‌های غلط تخریب و جای آن را آسفالت کردیم با این فکر که مشکلات را حل کنیم.

    عضو شورای شیراز گفت: از روزی که روح زندگی در بافت تاریخی و فرسوده شیراز از بین رفت، ناهنجاری‌ها در ابعاد اجتماعی و فرهنگی بیشتر شد.

    او گفت: عده‌ای سودجو تحت عنوان احیاء بافت تاریخی سال‌هاست تیشه به ریشه این بافت می‌زنند و امروز شاهد هستیم که بسیاری از مشکلات همچنان وجود دارد و حتی بیشتر هم شده است.

    پاک‌فطرت با بیان این واقعیت که 16 درصد از کل ساکنان بافت تاریخی و فرسوده شیراز را اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز تشکیل می‌دهند، گفت: این آمار برای مرکز شیراز جایی که نبض فرهنگی و تاریخی شیراز محسوب می‌شود، آمار بسیار خطرناک و غیرقابل توجیهی است.

    عضو شورای اسلامی شیراز با تاکید براینکه با شعار دادن و هیاهو نمی‌توان مشکلات بافت تاریخی و فرهنگی شیراز را حل کرد، گفت: باید اقدامی برنامه‌ریزی شده، کارشناسی و قابل قبول در این محدوده انجام شود اگرنه اینکه پروژه‌های مختلفی را جایگزین خانه‌های این بافت کنیم و مدعی باشیم مشکل حل می‌شود، درست نیست.

    پاک‌فطرت گفت: عده‌ای تحت عنوان اجرای پروژه‌های محرک در بافت اقداماتی انجام داده‌اند اما نه‌تنها هیچ تحرکی ایجاد نشده و معظلی را حل نکرده است بلکه مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده و در آینده هم ایجاد می‌کند.

    عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد که این شورا برای حل مشکلات بافت تاریخی، از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و خلاقانه که بتواند روح زندگی را در این محدوده بدمد و حیات را به آن باز آورد، حمایت می‌کند.

    پاک‌فطرت با اشاره به اینکه امروز بافت تاریخی یک حاشیه‌نشینی در مرکز شیراز را تداعی می‌کند، گفت: باید مردم شیراز راغب به حضور و زندگی در بافت تاریخی شیراز شوند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی