مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب وقلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در قائم شهر

عصر ساختمان:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از تخریب و قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

تخریب وقلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در قائم شهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی در جلسه همکاری های مشترک و اهمیت نقش قوه قضاییه در جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغی که با حضور فرماندار، رییس دادگستری، دادستان، فرماندهی نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان قائم شهر در این مدیریت برگزار شد گفت: تامین امنیت غذایی و حفظ ضریب امنیت غذایی جامعه مستلزم همکاری و همراهی دستگاه های ذیربط در کنار جهاد کشاورزی است.
    وی تصریح کرد: جلوگیری از تغییر کاربری و حفظ زمین های کشاورزی موجب افزایش ضریب امنیت غذایی جامعه می شود.
    فرهادی اظهار کرد: با همکاری فرمانداری، دادستانی و دیگر مسوولین دستگاه های ذیربط گام های عملی و موثری در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ کاربری زمین های کشاورزی در شهرستان قائم شهر صورت گرفته است. وی با بیان اینکه در سال گذشته 37 مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان صورت پذیرفته گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 12 مورد تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی وباغی این شهرستان اجرا شده است.
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از دادستانی خواست در رسیدگی به پرونده ها و صدور رای ساخت و سازهای غیر مجاز در چند سال گذشته در راستای حفظ منابع ملی و حقوق بیت المال تسریع نماید.
    فرهادی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز به سامانه 131 بصورت شبانه روزی گزارش دهند تا نسبت به پیگیری آن اقدام شود. محمد محمدی فرماندار شهرستان قائم شهر با بیان اینکه تامین امنیت غذایی جامعه بعهده تک تک دستگاه ها و مسوولین است اظهار داشت: از نظر چارچوب قانونی، تامین امنیت عذایی بر عهده جهاد کشاورزی است ولی برخورد با افرادی که با تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی امنیت غذایی جامعه را تهدید می کنند وظیفه همه دستگاه های مرتبط است.
    وی با اشاره به اینکه هدف از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز تامین امنیت غذایی جامعه است تاکید کرد: این زمین ها بایستی سریعا' وارد چرخه کشت و کار و تولید شود در غیر اینصورت با تخریب از سوی متولیان در باب تامین امنیت غذایی اتفاقی رخ نداده است.
    عشقی دادستان شهرستان قائم شهر در این جلسه تصریح کرد: دادستانی خود را در تامین امنیت غذایی مسوول و وظیفه مند دانسته و در راستای منویات مقام معظم و اقتصاد مقاومتی در کنار دیگر اداراتی که مسوولیت اجرایی دارند خواهد بود. وی در خصوص اقدامات انجام شده جهاد کشاورزی در این مدت کوتاه گفت: با جدیتی که در جهاد کشاوزی وجود دارد دیگر زمین های کشاورزی جای جولان فرصت طلبان نخواهد بود و دادستانی برای مبارزه با این پدیده شوم در هر زمان همکاری خواهد داشت.
    حجت الاسلام برهانی رئیس دادگستری شهرستان قائم شهر در این نشست با اشاره به حساسیت برخورد با افرادی که امنیت غذایی جامعه را با تغییر کاربری غیر مجاز به مخاطره می اندازند اظهار کرد: دیدگاه دادگستری با جهاد کشاورزی برای برخورد با متخلفین جهت تامین امنیت غذایی استفاده از ابزار تبصره 2 ذیل ماده 10 بوده تا در مرحله اولیه ساخت وساز بدون هیچ چشم داشتی اقدام و فرصت دست یازی از متخلفین با سرعت گرفته شود.
    وی با بیان اینکه قانون برای برخورد از همان ابتدای دیوارکشی، دپوی نخاله و پی کنی که نشان از خارج نمودن زمین های کشاورزی از حالت کشاورزی است اختیار کامل داده گفت: با درخواست جهاد کشاورزی برای اعمال تبصره 2 ذیل ماده 10 بلافاصله دادستانی و دیگر ادارات ذیربط در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بصورت جدی پای کار می باشند.
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل نیز از اجرای 4 مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
    سید احمد طاهری اظهار کرد: در راستای حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی در روستاها، چهار فقره از بناهای غیرمجاز ساخته شده به مساحت بیش از یک هزار و 560 مترمربع در زمین های کشاورزی روستاهای درزیکلا، احمد چاله پی و زاهدکلا شهرستان بابل طی مراحل قانونی تخریب شد.
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از شهروندان خواست از ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغی اجتناب کرده و برای مشاوره و دریافت مجوزهای قانونی لازم به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مراکز جهاد کشاورزی دهستان های مربوطه مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو