مدیران خودروعصر اعتبار

بازدید سفیر اتریش از بافت تاریخی گرگان

عصر ساختمان- سفیر کشور اتریش با همراهی ابراهیم کریمی از بافت تاریخی گرگان بازدید کرد.

بازدید سفیر اتریش از بافت تاریخی گرگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این بازدید ضمن خیرمقدم گویی به سفیر کشور اتریش گفت: استان گلستان یکی از مناطق سرسبز و دیدنی در شمال ایران با پیشینه تاریخی 7000 ساله و دارای بیش از 2500 اثر شناخته شده  و ثبت  678 اثر در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر ثبتی در فهرست آثار جهانی است.

    وی ادامه داد: وجود جاده های بین المللی حمل و نقل، وجود جاذبههای گردشگری از جمله دریا، جنگل، پارک های ملی، تنوع اقلیمی، دشت و صحرا، اماکن و بافت های تاریخی – فرهنگی از مهمترین قابلیت ها و مزیت های صنعت گردشگری در استان گلستان است.

    وی افزود:  از جمله مهمترین جاذبه های استان گلستان می توان به دیوار بزرگ گرگان با عنوان طولانی ترین سازه تاریخی ایران، میراث جهانی گنبد قابوس به عنوان بلند ترین گنبد آجری جهان ، شهر تاریخی جرجان، بافت قدیم گرگان و گمیشان و جاذبه های بکر طبیعی فراوان اشاره کرد.

    کریمی تشریح کرد: دیوار دفاعی گرگان با طول حدود 200 کیلومتر سومین دیوار طولانی جهان است و در حال حاضر در فهرست موقت ایران جهت ثبت در آثار جهانی قرار دارد و پرونده آن در مرحله آماده شدن و سیر مراحل قانونی جهت ثبت در آثار جهانی است.

    مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اعلام کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا بر طبق شرایط و ضوابط قانون واگذاری،  دیوار دفاعی گرگان و مجموعه هایی از بافت قدیم گرگان را جهت احیا به سرمایه گذاران داخلی و خارجی واگذار نماید.

    در این بازدید همچنین دکتر فریدریش اشتیفت، سفیر کشور اتریش با اشاره به آنکه استان گلستان استانی بکر و دست نخورده با جاذبه های دیدنی زیباست، گفت: دیوار و بافت قدیم گرگان دارای زمینه‌های  مناسبی در بخش سرمایه گذاری و توسعه گردشگری است.

    وی در پایان با آرزوی توفیق برای مدیرکل و کارکنان میراث فرهنگی استان گلستان با اشاره به برپایی هرساله جشنواره اقوام در استان و اهمیت این رویداد گفت: تمام تلاش خود را جهت حضور در این جشنواره خواهم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو