مدیران خودروعصر اعتبار

سمنان و ارومچی چین خواهرخوانده شدند

عصر ساختمان- شهردار سمنان از خواهرخواندگی دو شهر سمنان و ارومچی مرکز ایالت خودمختار و اویغور نشین شین‌جیان چین خبر داد.

سمنان و ارومچی چین خواهرخوانده شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «حسین موسوی» که به دعوت پروفسور کواک، رئیس سازمان شهروندان جهانی، راهی چین شده بود در بازگشت از اجلاس همکاری و توسعه شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم در چین اظهار کرد: این اجلاس چهارمین اجلاس همکاری و توسعه شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم با موضوع «به میراث بردن روح راه ابریشم و تقویت همکاری‌های عملی» بود که 22 و 23 سپتامبر (1-2 مهر)در ارومچی مرکز استان شین جیان چین برگزار شد.

    وی هدف این اجلاس را بهبود ارتباطات و همکاری بین شهرهای کمربند اقتصادی راه ابریشم و تقویت وضعیت منطقه‌ای اعلام و تصریح کرد: در این اجلاس تجارب موفق، یادگیری و مشارکت، منافع مشترک و فرصت‌های توسعه بررسی شد و راهکارهای  مفید و مثمرثمری  برای ساخت یک پلتفرم برای همکاری‌های اقتصادی و تعاملات فرهنگی در سطح منطقه ارائه شد.

    موسوی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان اجلاس در حدود 100 نماینده از کشورهای مختلف، 10 نماینده از 25 شهر چین، مقام سفارتی، نمایندگان اتاق بازرگانی و کارآفرینان، متخصصان و موسسات تحقیقاتی از 25 شهر داخلی چین، نمایندگان سازمان همکاری‌های شانگهای، صندوق جاده ابریشم، موسسات مالی مرتبط و شرکت‌های بزرگ لجستیک بودند.

    به گفته وی، شرکت در برخی برنامه‌های اکسپو چین - اوراسیا، بازدید از هاب حمل و نقل ریلی سریع و شماری از صنایع از جمله برنامه‌های جانبی این اجلاس بود.

    شهردار سمنان خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این اجلاس دیداری با ایلهام سبیر شهردار شهر ارومچی نیز انجام شد که نتایج بسیار خوبی در برداشت.

    موسوی گفت: در پایان این دیدار دوستانه  درخواست تنظیم تفاهم‌نامه همکاری و دوستی بین ارومچی و سمنان مطرح و مورد موافقت شهردار ارومچی قرار گرفت و روز بعد در مراسم ویژه‌ای با حضور بیش از 1000 نفر از مدعوین، صاحب‌نظران، صاحبان صنایع و مسئولان کشور میزبان و دیگر کشورها تفاهم‌نامه‌ای همکاری و دوستی بین ارومچی مرکز شین‌جیان چین و سمنان از جمهوری اسلامی ایران در 5 بند به امضای شهردار ارومچی و شهردار سمنان رسید.

    وی گفت: در بند یک این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند تا تلاش مجدانه خود را برای دستیابی به مزایای مشترک شهری به انجام برسانند.

    در بند دو طرفین اعلام کردند که همکاری‌های دوستانه در راستای اقتصاد، تجارت، فن‌آوری، آموزش(تبادل دانشجو)، فرهنگ، سلامت، ورزش و برگزاری کنفرانس‌ها با یکدیگر خواهند داشت.

    وی گفت: هم‌چنین مقرر شد طرفین تلاش خود را در راستای همکاری صادقانه در سایر زمینه‌های مشترک غیر از موارد ذکر شده در بالا نیز معمول دارند و پس از امضا قرار داد طرفین با رعایت قوانین و کسب هماهنگی‌های دولتی، زمان‌بندی لازم را برای اجرای توافق‌نامه دوستی بین شهرها را ارائه کنند.

    به گزارش ایسنا، شهردار سمنان در این سفر با برگزاری نشست‌های مشترک با نمایندگان سایر کشورها از جمله تایلند و ترکیه و... به معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان و به‌ویژه شهر سمنان نگین راه ابریشم به شرکت‌کنندگان پرداخت و از آن‌ها دعوت کرد به این شهر تاریخی و مهم در جاده ابریشم سفر کنند.

    ارومچی که به ترکستان چین معروف است بالغ بر 2٫6 میلیون نفر جمعیت دارد. ارومچی در شمال جاده ابریشم(شمال کوه تیان شان) واقع شده و 75 درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار