مدیران خودروعصر اعتبار

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی؛

۱۵ هزار و ۳۵۰ خانوار از مزایای طرح‌های بنیاد مسکن استان سمنان بهره‌مند شدند

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: ۱۵ هزار و ۳۵۰ خانوار از مزیت‌های افتتاح ۶۶ طرح عمران روستایی دهه‌فجر امسال بنیاد مسکن استان برخوردار شدند.

۱۵ هزار و ۳۵۰ خانوار از مزایای طرح‌های بنیاد مسکن استان سمنان بهره‌مند شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا فلاحی اظهار کرد: 66 طرح عمران روستایی استان سمنان در دهه فجر امسال با اعتبار افزون بر 74 میلیارد تومان در روستاهای استان سمنان افتتاح شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این تعداد طرح نسبت به دهه فجر سال گذشته از نظر اعتباری 14 برابر و از نظر تعداد چهار برابر افزایش داشت، افزود: اعتبار هزینه شده برای افتتاح این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی و اعتبارات دهیاری به صورت مشارکتی تامین و برای اجرای بهسازی و اصلاح معابر در روستاهای استان هزینه شد.

    وی ادامه داد: دیوار حائل سنگی، پل بتنی، جدول، آسفالت و سنگفرش معابر از جمله طرح‌هایی است که در روستاهای حق الخواجه، کردآباد، بکران، مهدی آباد، هونستان، حسین آباد کالپوش، نردین، جودانه، ابراهیم آباد علیا، استربند، کلاته اسد و عباس آباد در شهرستان میامی دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

    تخصیص 30 میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور برای ایمن‌سازی روستاهای استان سمنان

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان یادآور شد: در سفر رییس جمهور به استان سمنان 30 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی روستاها در نظر گرفته و عملیات اجرایی آن انجام شد.

    15 هزار و 350 خانوار از مزایای طرح‌های بنیاد مسکن استان سمنان بهره‌مند شدند

    فلاحی افزود: طی سال‌های گذشته خسارت‌های زیادی به خانه‌های مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستاها بر اثر جاری شدن سیل وارد شد و در اینجا اهمیت پیشگیری و ایمن سازی از خطر سیل در روستاها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود؛ بر همین پایه در سفر رییس جمهور به استان سمنان، با پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح‌هایی با عنوان «ایمن‌سازی روستاهای استان سمنان از خطر سیل» تصویب شد و در دستور کار قرار گرفت.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه طرح‌های عمران روستایی در شهرستان شاهرود شامل عملیات خیابان‌سازی و آسفالت معابر، اجرای دیوار حائل سنگی، پل بتنی و لوازم بازی پارک است، گفت: 30 مورد از طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر امسال مربوط به روستاهای بخش مرکزی، بیارجمند و بسطام شهرستان شاهرود است.

    وی با اشاره به اینکه بهسازی و اصلاح معابر روستای نوده اربابی شهرستان گرمسار، حسین آباد کردها شهرستان آرادان و روستای جام شهرستان سمنان شامل خیابانسازی، آسفالت، جدولگذاری، دیوار حائل سنگی و اجرای سنگفرش انجام شد، یادآور شد: بهسازی و اصلاح معابر روستایی در روستای هدف گردشگری ملاده و ایمن سازی از خطر حوادث و اجرای طرح هادی روستای کولیم در شهرستان مهدیشهر نیز از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده دهه فجر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان است.

    فلاحی با بیان اینکه تعداد 19 مورد از طرح‌های دهه فجر امسال مربوط به روستاهای بخش مرکزی و امیرآباد شهرستان دامغان است، گفت: اجرای کانال سنگی، دیوار حائل، پل بتنی، جدول‌گذاری، خیابانسازی و آسفالت معابر از جمله موارد اجرا شده است.

    بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 کشور، از مجموع جمعیت بیش از 702 هزار نفری استان سمنان 45 هزار و 816 خانوار روستایی در 549 روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو