مدیران خودروعصر اعتبار

این خانه شما را لاغر می کند!

عصر ساختمان- همیشه گفته ایم باز هم می گوییم که طراحی دکوراسیون داخلی آن قدر قدرتمند است که بر همه ابعاد زندگی شما می تواند تاثیر گذار باشد. هم می تواند به کودکانتان نظم و ترتیب یاد دهد همان طور که در مطلب معجزه طراحی داخلی در دکوراسیون اتاق کودک وهم می تواند به شما کمک کند تا لاغر شوید.

این خانه شما را لاغر می کند!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از چیدانه ، باور کنید که دکوراسیون داخلی به راحتی از پس این کار بر می آید ولی به شرطی که شما تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.

    استفاده از رنگ های سرد در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

    حتما دقت کرده اید که در فست فود ها معمولا از رنگ های گرم مانند طیف رنگ های قرمز و نارنجی استفاده می شود. دلیل آن این است که این رنگ ها اشتهای شما را باز می کنند و همچنین هیجانی که این رنگ ها دارند باعث می شود تا شما هم میل به خوردن زیادی داشته باشید و هم با سرعت بیشتری غذا بخورید. اما اگر می خواهید وزن کم کنید رنگ آشپزخانه یا غذاخوری تان را به رنگ های سرد تغییر دهید. رنگ های سرد شما مجبور می کنند تا با آرامش غذا بخورید به همین دلیل پیغام سیری خیلی سریع تر به مغز می رسد و به مرور زمان شما متوجه کاهش وزن خود خواهید شد.

    آشپزخانه ای با ابعاد کوچک

    وقتی فضای اشپزخانه بزرگ باشد میل شما برای ریخت و پاش و درست کردن غذاهای سنگین و پر دردسر هم بیشتر می شود. اما اگر اشپزخانه تان فضایی کوچک داشته باشد به سراغ غذاهای ساده تر و یا شاید حتی سالاد ها بروید. می توانید امتجان کنید.

    آشپزخانه فقط محل پخت و پز است

    این روزها آشپزخانه ها جایی هستند که کودکان مشق های شان را انجام می دهند، خانم خانه ایمیل ها وو یا حتی نامه های رسیده را آنجا چک می کند و خلاصه این که هر کاری را که بگویید در این فضا می توان انجام داد اما وقتی همه این کار ها را در آشپزخانه انجام می دهید مدام هم به خوراکی هایی که در اطراف تان هستند ناخونک می زنید که مسلما در طی زمان باعث چاقی شما می شوند. پس لطفا کارهای متفرقه تان را به خارج از آشپزخانه منتقل کنید.

    روی اپن خانه فقط جای میوه ها است

    اگر عادت به خوردن تنقلات و میان وعده در روز دارید این میان وعده ها فقط باید میوه باشد. روی میز های لو مبلی ، بغل مبلی و یا حتی برای تزیین اپن آشپزخانه تان فقط از میوه ها استفاده کنید هم زیبا هستند و رنگارنگ و هم شما را به هدفتان می رسانند.

    خرید ظرف و ظروف آشپزخانه با ابعاد کوچکتر

    بشقاب های دم دستی تان را از آن بشقاب هایی انتخاب کنید که ابعادشان نسبت به بقیه کوچک تر است. این بشقاب ها وقتی سر میز غذا قرار می گیرند شما را مجاب می کنند تا کمتر غذا بخورید.

    کاناپه جلوی تلویزیون ممنوع

    از این که کاناپه ها را جلو تلویزیون قرار دهید حسابی اجتناب کنید. چرا که باعث می شوند شما حسابی به خردم موقع تلویزیون دیدن مشغول شوید و حساب و کتابش از دستتان در برود. پس اگر قصد کم کردن وزن دارید همین الان یا دکوراسیون اتاق نشیمن تان را عوض کنید، یا تلویزیون را از اتاق بیرون ببرید.

    میز و صندلی های غذاخوری

    وقتی قرار است وزن کم کنید باید از همه پتانسیل ها استفاده کنید. مثلا میز و مخصوصا صندلی های اپو و غذاخوری تان را تغییر دهید. مثلا صندلی ها را جوری انتخاب کنید که فقط بتوانید مدت کمی روی آن ها بنشینید با این کار وقت کمتری را برای خوردن صرف می کنید. به همین سادگی با تغییر ابعاد مبلمان ها می توانید وزن کم کنید.

    از میزهای بغل مبلی کمتر استفاده کنید

    وقتی در کنار هر مبلی یک میز بغل مبلی قرار دارد، شما هم با خیال راحت بشقاب غذا و تنقلاتتان را با خودتان به این ور و آن ور خانه می برید و مدام هم در حال خوردن هستید. اما اگر میز های بغل مبلی را حذف و فقط زمانی که مهمان دارید از آن ها استفاده کنید به مرور زمان وزن کم خواهید کرد.

    وسایل بازی و سرگرمی را به خانه بیاورید

    یک میز بیلیارد، فوتبال دستی، یک دارت روی دیوار یا هر وسیله بازی که مورد علاقه شماست و می تواند در خانه شما را وادار به بازی و فعالیت کند باعث می شود کلی انرژی مصرف کنید. در جمع های دوستانه و مهمانی ها هم می تواند اوقات خوش و سرگرم کننده ای را برای همه فراهم آورد.

    استفاده از رایحه های کم کننده اشتها در خانه

    همه ما این تجربه را داریم که گاهی بوی غذاهای خوشمزه ما را گرسنه و ترغیب به غذاخوردن می کند. در مقابل این عطرهای اشتها آور بعضی رایحه ها هستند که اشتها را کم می کنند و متابولایسم بدن را بالا می برند. مثلا رایحه قهوه باعث می شود اشتهای شما کاهش یابد و متابولیسم بدنتان بالا برود. استفاده از این عطرها که در خانه نیز قابل تهیه است علاوه بر این که فضای خانه را معطر و خوشبو می کند باعث کاهش وزن نیز می شود

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو