مدیران خودروعصر اعتبار

سرانجامِ پادزهر مدیریت شهری برای خانه‌دار شدن مردم چه شد؟

عصر ساختمان- فروش متری مسکن در بورس نزدیک به یکسال است که توسط شهرداری مطرح شده، اما هنوز لایحه آن به شورای شهر تهران ارسال نشده است.

سرانجامِ پادزهر مدیریت شهری برای خانه‌دار شدن مردم چه شد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر زمانی که اسم مسکن می آید؛ داغ دل خیلی ها تازه می شود و به قول یک مسئولی این مسکن و مسکن دار شدن تبدیل به آرزو برای بسیاری از مردم خصوصا شهروندان تهرانی شده است! متاسفانه خبرهای خوب درباره این آرزو کم شنیده می شود و تا به امروز هم هرچیزی شنیدیم یا وعده های قبل انتخابات بوده و یا سخنرانی هایی در برنامه ها بوده است و نباید زیاد به آنها دل خوش کرد و امید داشت به هرحال گله های فراوانی وجود دارد و انگار پادزهر مناسب این معضل هنوز به دست مسئولان نرسیده است! اما این موضوع آنقدر اهمیت دارد که درباره آن و ارائه تسهیلات به مردم علاوه بر مسئولان کشوری، این دوره از مدیریت شهری هم به میدان آمد و به شهروندان وعده هایی در قالب فروش متری مسکن، ایجاد قرارگاه مسکونی و... داده است اما این ها دقیقا به کجا رسید؟

    ببینید فروش متری مسکن از این جهت مهم است که  چون اغلب افراد، سرمایه لازم برای خرید یک واحد کامل را ندارند، لذا، دولت در این طرح تدبیری اندیشیده که افراد با هر میزان سرمایه بتوانند چندمتر زمین خریداری کنند. بدین ترتیب، علاوه بر اینکه می توانند سرمایه گذاری مناسبی داشته باشند و سود حاصل از آن را دریافت کنند، دولت هم توانسته سرمایه‌ها‌ی راکد افراد که به سمت سکه و دلار می‌رود را به سمت و سوی مسکن برده و این بخش را از رکود خارج کند. علیرضا زاکانی شهردار تهران در این باره معتقد است که  فروش متری از طریق بورس و از طریق سامانه‌هایی که در حال حاضر بخش زیادی از آنها رونمایی شده انجام خواهد شد؛ اما این مسیر پیوستگی به بازار سرمایه شاید برقرار شود و این امکان فراهم خواهد شد تا مردم بتوانند روی پول خود حساب باز کنند و پول خرد مردم ارزش پیدا کند.

    مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که  فروش متری مسکن قیمت مسکن و میزان تورم را کاهش می دهد یعنی پول های سرگردان و خردی که  در جامعه داریم، آنها را وارد مسکن می کنیم هم اشتغال ایجاد می شود و هم مسکن تولید می شود همچنین مردم خانه دار می شوند؛ این طرح یک مدل برای تامین مالی جهت پروژه های مسکن است.

    نکته جالب اینجاست که با توجه به اهمیت چنین مسئله ای اما لایحه فروش متری مسکن هنوز به شورای شهر تهران نرسیده و نمایندگان مردم از جزئیات این طرح اصلا خبر ندارند اینها اظهارات مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و تشکری هاشمی عضو دیگر شورای شهر است.

    این موضوع چندین وقت است که مطرح شده اما شورای شهری‌ها بی‌اطلاع هستند و از وعده شهردار تهران بی خبرند! البته معاون شهردار تهران تیرماه امسال بود که گفت: در خصوص فروش متری مسکن گفت: لایحه این کار را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهیم کرد. اما خبری نیست که نیست...!همچنین عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران این نکته را هم متذکر شد که فروش متری مسکن تجربه ناموفقی بوده و باید ببینیم شهرداری تهران چه ایده جدیدی دارد!

    حالا شمارش معکوس اٰغاز شده و منتظریم ببینیم که شهردارى چگونع قرار است بار سنگین مسکن را تا حدودى از روى دوش مردم بردارد! آیا با بى اطلاعى اعضای شوراى شهر و لایحه کار به جایى ختم مى شود!؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو