مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم منطقه شرق استان کرمان در مجلس:

روی اقیانوسی از ثروت نشسته‌ایم

عصر ساختمان- نماینده بم، ریگان، نرماشیر و فهرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از کویر در منطقه شرق استان است که به ثبت جهانی رسیده و ما روی اقیانوسی از ثروت نشسته ایم اما گاهی به علت اینکه نتوانسته ایم مسائل را خوب رصد کره و به دلیل سوء مدیریت، با مشکلات دست به گریبان هستیم.

روی اقیانوسی از ثروت نشسته‌ایم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، "حبیب اله نیکزادی" پیش از ظهر امروز 31 شهریورماه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: باید ریشه مشکلات را در سازمان میراث فرهنگی جستجو کرد و ما در این چند ماه  سلطانی فر را در مجلس ندیده ایم.

    وی با بیان اینکه باید آثار تاریخی را به خاطر اینکه میراث ارزشمند گذشتگان هستند، حفظ کنیم که می توانیم با آنها نقش و تمدن خود را در دنیا ثابت کنیم و به دلیل ارزش اقتصادی نیز باید به این آثار توجه شود، تصریح کرد: بخش عمده امید ما به رونق اقتصادی شرق استان به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است اما علی رغم همه داشته ها، مردم با سختی های عدیده دست و پنجه نرم می کنند.

    نیکزادی بیان کرد: بیش از 100 اثر در منطقه شرق استان کرمان شناسایی شده که ارگ قدیم بم سومین اثر ارزشمند بعد از دارزین و نرماشیر است که دو مورد اخیر به فراموشی سپرده شده اند.

    نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخشی از کویر در منطقه شرق استان است که به ثبت جهانی رسیده و ما روی اقیانوسی از ثروت نشسته ایم اما گاهی به علت اینکه نتوانسته ایم مسائل را خوب رصد کره و به دلیل سوء مدیریت، با مشکلات دست به گریبان هستیم.

    وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات اقتصادی را در بحث میراث فرهنگی و گردشگری داریم، افزود: در صورتی که برای حل مشکلات میراث فرهنگی اقدامی نشود، از رییس جمهور سئوال خواهیم کرد.

    در این نشست "بختیاری" نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید راه حلی پیدا شود تا وضعیت نیروهای حفاظت کننده میراث فرهنگی بهتر شده و چهارچوب های تعریف شده برای صنعت گردشگری رعایت شود تا تبدیل به یک مجموعه درآمدزا بشود.

    وی تصریح کرد: تا زمانیکه بسترها آماده نشده و سرمایه گذاری نکنیم، بخش خصوصی وارد نمی شود.

    نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: باید با حضور مسوولان جلسه ای در استان برگزار و موارد بررسی و راهکار جدی ارائه شود و مسائل در قالب طرح ارائه و در مرکز پیگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو