مدیران خودروعصر اعتبار

گذری در موزه اسلامی شهر ملبورن

عصر ساختمان- موزه اسلامی شهر ملبورن در دو طبقه و در پنج بخش به معرفی اعتقادات اسلامی و سهم اسلام در تمدن بشری پرداخته است.

گذری در موزه اسلامی شهر ملبورن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  در گزارشی که رایزنی فرهنگی ایران در استرالیا (کانبرا) در اختیار ایسنا قرار داده، به معرفی موزه اسلامی منطقه "تورن بری" شهر ملبورن پرداخته شده است.

    این موزه در دو طبقه و با استفاده از هنرهای روز ساخته شده است. در این موزه آثار در پنج بخش مختلف به نام‌های اعتقادات اسلامی، سهم اسلام در تمدن بشری، هنر اسلامی، معماری اسلامی و تاریخ مسلمانان استرالیا به نمایش در آمده است.

    اعتقادات اسلامی

    در این بخش که ورودی موزه نیز محسوب می‌شود، به معرفی اسلام طبق مستندات اهل سنت به اصول دین و بعضی از فروع آن پرداخته و اعتقادات مسلمانان را به طور خلاصه برای بازدیدکنندگان بیان کرده است و متناسب با آن به ارائه عکس، نقاشی، پورتره، کتاب و ... اقدام کرده است.

    موضوعاتی که در این بخش قابل ملاحظه‌اند عبارتند از حج، حقوق بشر، بیوگرافی پیامبر اسلام، پنج اصل اعتقادی، قرآن، تاریخ اسلام، فُرُق در اسلام، دین و فعالیت‌ های اجتماعی، موضوع "حلال"، شجره پیامبر(ص).

    سهم اسلام در تمدن بشری

    در این بخش به خدمات دانشمندان اسلامی به جهان بشریت پرداخته شده و نقش آنان در زمینه‌های مختلف علمی از جمله ریاضیات، پزشکی، ادبیات، تجارت و بازرگانی، نجوم و ... را بیان کرده است. نکته جالب نمایش دادن کتاب‌هایی از ابن سینا، ابوریحان بیرونی و زکریای رازی در این بخش است.

    هنر اسلامی

    در این قسمت آثاری از هنرمندان مسلمان از جمله خطاطی، هنرهای تزئینی و تذهیب، نقش روی سرامیک و کاشی، تخته موج‌سواری با نقوش هندسی منتسب به هنر اسلامی، حجم‌های هندسی، بوم اکرولیک و ... به نمایش درآمده است.

    معماری اسلامی

    در این بخش آثار موجود در کشورهای اسلامی از جمله ایران به نمایش درآمده که شامل سردرب مساجد، مناره‌ها، کاشی‌کاری و ... می‌شود.

    تاریخ مسلمانان استرالیا

    در این قسمت از دوره اولین مسلمانان یا همان ماهیگیران ماکاسار در اواخر قرن 16 و اوایل قرن 17 و ورود افغان‌های مسلمان در اواخر قرن 18 و 19 سخن به میان آمده و تصاویری از این افراد و مساجد ساخته شده و خدمات مسلمانان به نمایش درآمده است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار