مدیران خودروعصر اعتبار

عرضه واحدهای تولید بُتن، چهار برابر نیاز بازار است

عصر ساختمان:رییس انجمن صنفی کارفرمایان بُتن آماده استان اصفهان گفت: عرضه محصول های واحدهای تولیدی بُتن چهار برابر نیاز بازار است که در صورت ادامه این روند بسیاری از واحدهای دارای مجوز تعطیل می شوند.

عرضه واحدهای تولید بُتن، چهار برابر نیاز بازار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان روز شنبه به نقل از علی حاج رسولی ها اعلام کرد: تعدادی از واحدهای قدیمی بُتن ساز استان هم اینک با ظرفیت 20 تا 30 درصدی مشغول فعالیت هستند.
    وی با بیان اینکه کالای بُتن غیرصادراتی است و حوزه مصرف آن از تولید تا مصرف بیش از 40 تا 45 کیلومتر نیست، اظهار کرد: صنعت بُتن استان وضعیت مطلوبی ندارد که بخشی از دلایل این رکود به خودتحریمی ها باز می گردد.
    رییس انجمن صنفی کارفرمایان بُتن آماده استان اصفهان، رکود ساختمانی بدلیل عدم ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی را از دلایل رکود در بازار بُتن دانست.
    وی به صدور بی رویه پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدکننده کالاهای غیرصادراتی اشاره کرد و گفت: این کار به منظور ایجاد اشتغال و سایر موارد انجام می شود در صورتی که صدور مجوز تولید بیشتر از نیاز بازار، کیفیت را پایین می آورد و اشتغال واحدهای قدیمی تر را به خطر می اندازد.
    حاج رسولی ها تصریح کرد: این در حالی است که سرمایه فعلی در صنعت بُتن استان بالغ بر یکهزار و 500 میلیارد تومان، اشتغال پایدار در این بخش بیش از پنج هزار نفر، اشتغال افراد تحصیل کرده بالای 25 درصد و گردش مالی سالانه آن 400 میلیارد تومان در استان است.
    وی با انتقاد از نبود توجه کافی به تشکل های اقتصادی استان از تشکل هایی مانند خانه صنعت، معدن و تجارت و کانون کارفرمایان خواست برای ایجاد تعادل میان صنعت و صنف تولیدکننده محصولاتی مانند بُتن وارد کار شوند.
    وی با بیان اینکه بُتن یک تولید صنعتی است، اظهار کرد: ورود اصناف به تولید این کالا، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان بتن ایجاد کرده است که سازمان ها و تشکل های متولی باید هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو