مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار گیلان:

کمبود زمین در گیلان نباید در اجرای طرح های مسکن تاثیر بگذارد

عصر ساختمان- استاندار گیلان گفت: ما در گیلان مشکل و کمبود زمین داریم اما این مشکل نباید باعث شود تا طرح نهضت ملی مسکن و احداث مسکن در این استان با وقفه اجرا شود.

کمبود زمین در گیلان نباید در اجرای طرح های مسکن تاثیر بگذارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه شورای عالی مسکن گیلان در رشت اظهار کرد: مدیران مربوطه باید با جدیت و تلاش مضاعف در این بخش ورود کرده تا احداث مسکن در گیلان شتاب بیشتری گیرد و از سویی به دلیل حادثه خیز بودن این استان باید زیرساختها مناسب باشد.

    نماینده عالی دولت با انتقاد از برخی پیمانکاران افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این بخش ضعیف عمل کرده و از سال 99 به عنوان پیمانکار ورود کرده اما پروژه به هیچ وجه پیشرفت فیزیکی خوبی ندارد ضمن آنکه باید عملکرد بانکها نیز شفاف سازی و مشخص شود.

    وی ادامه داد: یکی از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم احداث مسکن است که رئیس جمهور به طور جدی موضوع را پیگیری می کنند چون مسکن از جمله نیازهای اصلی مردم و جامعه است.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اهتمام و اراده لازم وجود دارد، نباید در عمل شاهد توقف کار باشیم.

    استاندار گیلان اضافه کرد: در دولت قبلی هشت سال در بخش احداث مسکن کاری انجام نشد اما اهتمام دولت کنونی، خانه دار کردن مردم است و به همین دلیل پیمانکاران نباید سرنوشت مردم را به بازی بگیرند زیرا آنان چشم انتظارند که هر چه سریع تر سرپناهی داشته باشند.

    وی بیان کرد: از سویی باید همچنان بر کار مشاوران املاک نظارت شود تا قیمت مسکن و اجاره بی جهت افزایش نیابد و کسانی که مردم را به بازی گرفته و به آنان رحم نمی‌کنند باید به طور جدی برخورد شود.

    عباسی در خاتمه با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع بافت‌های فرسوده و مسکن خودمالکی اظهار کرد: مسکن مهر در استان گیلان باید هر چه سریعتر سر و سامان داده شود، سقف تعهدات قانونی در این بخش نیز تکمیل شده‌است.

    23 درصد طرح نهضت ملی مسکن در گیلان اجرایی شده است

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: 108 هزار و 79 واحد در طرح نهضت ملی مسکن در تعهد استان گیلان است که از این میزان 25 هزار و 313 واحد معادل 23.4 درصد در حال اجرا است.

    محمدرضا فلاحتگر افزود: تاکنون 119 هزار 286 متقاضی در این طرح در گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد 26 هزار و 872 نفر ثبت نام نهایی شدند و 6 هزار و 881 متقاضی آورده داشتند.

    وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل همه مسئولان و بانکها، طرح نهضت ملی مسکن در گیلان شتاب مناسبی گیرد تا شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه ها در این استان باشیم.

    در جلسه شورای عالی مسکن گیلان، حسین مذنب مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، محمد سرلک معاون مدیرکل نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی و وحید قربانی مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور نیز حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی