مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی

عصر ساختمان- با فراهم شدن امکان محاسبه و پرداخت حق‌بیمه کارگران ساختمانی در سامانه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در ۶ استان دیگر، به‌زودی تعداد استان‌های دارای این سامانه به ۲۰ استان می‌رسد.

پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، بشیر عمرانی مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: انتقال درگاه پرداخت حق بیمه از سامانه قدیمی samt.Tamin.ir به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی Es.Tamin.ir از سال گذشته در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی بوده است و سامانه جدید به مرور در اختیار اقشار مختلف بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

    وی اظهار داشت: پیش از این کارگران ساختمانی در 14 استان امکان آن را داشتند که حق بیمه خود را از طریق سامانه متمرکز پرداخت کنند که به زودی این سامانه در 6 استان دیگر نیز در اختیار کارگران ساختمانی قرار خواهد گرفت.

    عمرانی افزود: استان‌های جدیدی که در این استان‌ها کارگران ساختمانی امکان پرداخت حق بیمه از طریق سامانه متمرکز را خواهند داشت شامل استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و سیستان و بلوچستان است.

    مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی Es.Tamin.ir کلیه فعالیت‌های مربوط به امور پذیرش، استعلام از پایگاه‌های اطلاعاتی، انجام بازرسی تحقیقی، پرداخت حق بیمه و تولید سابقه کارگران ساختمانی را به‌صورت متمرکز پوشش خواهد داد و کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت فنی معتبر که اشتغال آن‌ها در کار‌های ساختمانی تأیید شده است، می‌توانند با مراجعه به این درگاه اینترنتی و از طریق منوی «بیمه‌شدگان - کارگران ساختمانی - پرداخت حق بیمه» نسبت به پرداخت حق بیمه ماه جاری، ماه قبل و سه ماه آینده اقدام کنند.

    وی همچنین گفت: بدیهی است کارگران ساختمانی برای پرداخت آنلاین حق بیمه در این سامانه، باید در سامانه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی دارای حساب کاربری باشند و بنابراین چنانچه قبلاً در این خصوص اقدام نکرده باشند، باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری اقدام کنند.

    از جمله شرایط ایجاد حساب کاربری در سامانه Es.Tamin.ir داشتن سیم‌کارت همراه به نام شخص بیمه‌شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو