مدیران خودروعصر اعتبار

سازه های غیرمجاز حریم تالاب انزلی تخریب شد

عصر ساختمان:رئیس اداره محیط زیست انزلی از تخریب سازه های غیرمجاز در حریم تالاب انزلی و رودخانه های منتهی به آن خبر داد.

سازه های غیرمجاز حریم تالاب انزلی تخریب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اکبر میغی ، اظهار کرد: طی یک اقدام برنامه ریزی شده در کمیته حقوق بیت المال شهرستان انزلی، هشت سازه غیر مجاز در بستر رودخانه پاشاروگا منتهی به تالاب، تخریب شد.
    وی این اقدام را در راستای حفظ اراضی ملی و جلوگیری از ادامه روند ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها و حریم تالاب دانست و افزود: این سازه ها به صورت کلبه و مکان هایی برای توقف قایق ها و شناورها بود که در صورت عدم پیگیری و با تغییر کاربری از سوی تصرف کنندگان، به مکان هایی دائمی تبدیل می شد.
    میغی با اظهار تشکر از همکاری اعضای کمیته حقوق بیت المال شهرستان انزلی با محیط زیست بیان کرد: در راستای تصرف زمین های حریم تالاب نیز با مساعدت دادستانی چندین فقره پرونده تشکیل شده اما متاسفانه برخی مالکان این زمین ها دارای سند رسمی مالکیت هستند.
    رئیس اداره محیط زیست انزلی به گشت های مشترک ادارات مرتبط با تالاب در راستای شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره و اضافه کرد: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه های منتهی به تالاب، با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری ادارت و نهادهای مربوطه تخریب می شود.
    وی با اشاره به اینکه متولی حفظ حریم تالاب، وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای است، افزود: انتظار می رود مردم با رعایت مقررات، در راستای حفظ و نگهداری از مواهب الهی و بیت المال نهایت همکاری را داشته و در صورت عدم رعایت حقوق بیت المال و ارتکاب تخلف و تصرفات غیرمجاز، باید جوابگوی قانون باشند.
    شهرستان بندرانزلی واقع در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان، به صورت نوار باریکی در میان تالاب انزلی و دریای خزر قرار دارد و این امر، حساسیت های زیست محیطی این منطقه را افزون کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو