مدیران خودروعصر اعتبار

بساط قولنامه های دستی برچیده می شود

عصر ساختمان- کارشناس مسکن گفت: انعقاد قرارداد از طریق سامانه املاک و مستغلات باعث می شود که بساط قولنامه های دستی برچیده شود.

بساط قولنامه های دستی برچیده می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشید ایلاتی گفت: پیش از این در صورتی که دو طرف معامله به توافق می رسیدند برای دریافت کد رهگیری الزامی وجود نداشت،  اما در حال حاضر طبق قانون در صورتی که کد رهگیری برای هر دو طرف صادر نشود اگر واحد خالی هم اجاره رفته باشد مشمول مالیات بر خانه های خالی می شود.

    به گفته کارشناس مسکن، با اجرایی شدن این سامانه  دیگر نیازی نیست که به مشاوران املاک مراجعه کنند و این خود باعث می شود که بخشی عمده ای از درآمدهای مشاوران املاک کاهش یابد.

    او می گوید: پیش از این بسیاری از مشاوران املاک با وجود آنکه هزینه کد رهگیری بین 10 تا 15 هزار تومان بود برای ثبت کردن در سامانه از هر دو طرف بین 5 تا 6 میلیون تومان دریافت می کردند بنابراین از این پس با راه اندازی این سامانه دیگری نیازی به پرداخت مبالغ هنگفت نخواهد بود.

    ایلاتی اظهار کرد: دریافت کد رهگیری یک مطالبه مردمی بوده است که با اجرایی شدن این طرح بخش عمده ای از مشکلات در حوزه موجر و مستاجری برطرف خواهد شد و  بسیاری از قولنامه های که به صورت دستی نوشته میشد از این پس به صورت سیستمی و از طریق همین سامانه اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی