مدیران خودروعصر اعتبار

مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور به ۵۱ درصد رسید

عصر ساختمان-رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و مجموع واحدهای مقاوم‌سازی روستایی در کشور به ۵۱ درصد رسیده است.

مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور به ۵۱ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش نیروهای بنیاد مسکن میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در سال 1384 به میزان هفت درصد بود که هم‌اکنون این میزان به به 51 درصد رسیده است.

    وی با بیان اینکه نهضت مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی در کشور تداوم دارد ، افزود: سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی و نوسازی می‌شود که طبق این برنامه باید در سال 1410 جشن پایان مقاوم‌سازی مسکن روستایی در ایران برگزار شود.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای طرح هادی روستاها در کشور ادامه داد: 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که برای تمام این روستاها طرح هادی تهیه و تنظیم شده است.

    نیکزاد با بیان اینکه افق طرح هادی در کشور 10 ساله است، اظهار کرد: باید سالانه طرح هادی چهار هزار روستا بازنگری شود که طی سال گذشته طرح هادی چهار هزار و 300 روستا در کشور بازنگری شد.

    وی همچنین با اشاره به صدور سند واحدهای مسکونی روستایی کشور، اضافه کرد: سه میلیون و 800 هزار جلد سند برای خانه‌های روستایی و واحدهای مسکونی شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در کشور صادر شده که باعث تثبیت مالکیت واحدهای روستایی و شهری شده است.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به فعالیت ستادهای بازسازی گفت: 14 ستاد بازسازی در 23 نقطه کشور فعال بوده و در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

    نیکزاد در باره خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی افزود: با اقدامات به‌موقع و مصوبات خوب دولت روند بازسازی این مناطق با شتاب در حال انجام است.

    وی ادامه داد: طبق برنامه عملیاتی بنیاد مسکن، زلزله‌زدگان تا 2 ماه آینده زیر سقف خانه‌های ایمن زندگی خود را ادامه خواهند داد.

    نیکزاد گفت: هیات دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان شرایط خوبی برای بازسازی اماکن مسکونی تخریبی ایجاد کرده طوری‌که برای هر واحد شهری 250 و هر واحد روستایی تخریب شده 200 میلیون تومان و به هر واحد نیز 50 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

    وی ادامه داد: سیمان موردنیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری با عنایت ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین شد و همچنین میلگرد موردنیاز برای نوسازی واحدهای تخریبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

    در این جلسه حامد کیخسروی به‌عنوان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل معرفی و از زحمات چندین ساله فرهاد سبحانی قدردانی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار