مدیران خودروعصر اعتبار

نحوه قیمت‌گذاری اراضی رفع تصرف شده مشخص شد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: نحوه قیمت‌گذاری اراضی رفع تصرف شده مشخص شد.

نحوه قیمت‌گذاری اراضی رفع تصرف شده مشخص شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ وحید کرم الهی 26 آذرماه در جمع خبرنگاران، در خصوص جزییات صدور سند برای بناهای ساخته شده در اراضی دولتی استان، اظهار کرد: نوع نرخ‌گذاری این زمین‌ها مربوط به قبل و بعد سال 94 است که این واحدها توسط افراد مختلف به‌عنوان مسکونی یا تجاری ساخته و اعیانی‌هایی در آن‌ها احداث شده است اما فاقد سند رسمی هستند.

    وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی بر اساس بند "ک" تبصره 11 قانون بودجه 1401در خصوص زمین‌های دولتی و اراضی تصرفی ساخته شده توسط مردم در سال‌های گذشته، موظف شده است این زمین‌ها را به متصرفان و بهره‌برداران واگذار کند.

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: ملاک تشخیص زمان ساخت هم عکس‌های هوایی سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه‌برداری و سازمان قضایی نیروهای مسلح خواهد بود و توسط کارشناسان رسمی دادگستری مشخص می‌شود.

    کرم الهی اضافه کرد: قیمت‌گذاری برای اراضی با ساخت‌وسازهای جاری، ارتباطی به زمان و سال احداث ندارد و به قیمت کارشناسی محاسبه می‌شود و افرادی که هم‌اکنون زمین دولتی بدون ساخت‌وساز در اختیار دارند مشمول این قانون نمی‌شوند چراکه ملک در اختیار دولت و هرگونه ساخت و سازی در آن ممنوع است.

    وی بیان کرد: سهمیه یا هدف‌گذاری مشخصی تاکنون برای استان‌ها تعیین نشده است اما مردم می‌توانند در مرحله کنونی نسبت به معرفی واحد خود اقدام کنند تا جمع‌بندی نهایی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی