مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی تومانی مسکن روستایی به کجا رسید؟

عصر ساختمان- متقاضیان وام مسکن روستایی همچنان مشکلاتی برای دریافت این تسهیلات دارند در حالی که مسئولان اعلام کرده بودند که همه موانع پرداخت برطرف شده است.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی تومانی مسکن روستایی به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، با وجود کش و قوس های فراوان در تخصیص تسهیلات مسکن روستایی، همچنان بسیاری از روستاییان این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند و از سوی دیگر هم برخی از بانک ها در اجرا و پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را با متقاضیان ندارند. در این شرایط افزایش هزینه های ساخت و اجرای پروژه ها و همچنین افزایش هزینه های مصالح ساختمانی باعث شده است که بسیاری از روستاییان در همان واحدهای مسکونی فرسوده و غیر مقاوم خود ساکن شوند.

    این در حالی است که اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که مشکل اعطای وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی برطرف شده و اصلاحیه هایی که این تسهیلات لازم داشت انجام شده و در حال حاضر متقاضیان می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

    او ادامه داد:  قبول نکردن سفته های زنجیره ای و ضمانت های بانکی و از سوی دیگر عدم پرداخت تسهیلات به شهرهای زیر 25 هزار نفر از مشکلاتی بود که اصلاحیه های آن ها انجام شده است.

    بعد از ابلاغ هنوز تسهیلاتی به روستاها نرسیده است

    قنبری یکی از روستاییان متقاضی وام مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال گذشته به دنبال دریافت وام 200 میلیون تومانی هستم اما هنوز هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده ام و از طرف دیگر بانک ها هم در پرداخت این تسهیلات اذیت می کنند.

    همچنین حسینی یکی دیگر از متقاضیان این وام می گوید: برای دریافت ضمانت و سفته بانکی بسیاری از بانک ها  سختگیری می کنند و به چندین بانک مراجعه کردم هیچ کدام همکاری لازم را ندارند.

    بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری می کنند

    در همین رابطه مجید جودی معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن  در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی خوب شده  است گفت:  در حال حاضر تمامی بانک ها تسهیلات 200 میلیون تومانی را پرداخت می کنند.

    به گفته معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، 69 هزار تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی از 200 هزار تسهیلات ابلاغ شده و تا هفته آینده سایر تسهیلات ابلاغ خواهد شد.

    فرم ج متقاضیان مسکن روستایی قرمز می شود

    یکی از اصلی ترین مشکلات در حوزه تسهیلات مسکن روستایی قرمز شدن فرم ج دریافت کنندگان است که در حال حاضر بسیاری از متقاضیان با این مشکل مواجه شده اند اما رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به این موضوع گفت: به دلیل آنکه برای پرداخت تسهیلات 200میلیون تومانی یارانه بسیار زیادی پرداخت شده است و از طرف دیگر به دلیل آنکه بعد از دریافت این تسهیلات بسیاری از سازندگان صاحب مسکن می شوند بنابراین فرم  ج متقاضیان پس از دریافت این تسهیلات قرمز می شود.

    این در حالی است که بسیاری از سازندگان و متقاضیان از این موضوع هم گله مند هستند .

    موضوع افزایش قیمت مصالح ساختمانی هم اخیرا یکی دیگر از نگرانی های روستاییان است که باعث شده بسیاری از آنها با مشکل مواجه شوند و کمبود سیمان و مصالح ساختمانی دیگر از جمله فولاد هم باعث شده که بسیاری از آنها پروژه ها را نیمه کاره رها کنند.

    200 میلیون تومان در حال حاضر کفاف هزینه ساخت را نمی دهد

    غضنفری یکی از روستاییان گفت: اگر تسهیلات 200 میلیون تومانی را زودتر به ما پرداخت می کردند الان با این مشکل مواجه نبودیم. اکنون با 200 میلیون تومان با توجه به این هزینه ها و گرانی ها نمی شود واحد مسکونی ساخت و باید این زمستان هم با واحد نیمه کاره سر کنیم تا شاید فرجی شود و قیمت ها کمی ارزان تر شود.

    براساس این گزارش با وجود این مشکلات هنوز بسیاری از سازندگان نتوانسته اند این تسهیلات را دریافت کنند و اصلی ترین چالش ها را هم متقاضیان شهرهای زیر 25هزار نفر دارند که پیش از این تسهیلات 200 میلیون تومانی به آنها تعلق نمی گرفته و با رایزنی های صورت گرفته این مشکل برطرف شده اما همچنان این متقاضیان در اولویت نیستند.

    با توجه به آنکه باید سالانه 200 هزار  واحد مسکن روستایی مقاوم سازی و بازسازی شود این مشکلات باید هرچه سریعتر برطرف شده و بازار مسکن روستایی هم جان تازه ای بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار