مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه: متوسط صدور پروانه های ساختمانی به یکماه کاهش یافته است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: متوسط صدور پروانه های ساختمانی در کشور از ۶ ماه به یکماه کاهش یافته است

معاون وزیر راه: متوسط صدور پروانه های ساختمانی به یکماه کاهش یافته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد آیینی روز دوشنبه نشست ستاد بازآفرینی شهری محدوده ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی استان ایلام افزود: سه محله مشخص در هر شهر هدف بازآفرینی و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده است.

    وی افزود: برای موضوع بازآفرینی سند ملی داریم که سند ملی نگاه به این موضوع را از نظر اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مشخص می کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کارگروه تخصصی ذیل ستاد بازآفرینی شهری تشکیل شده و هدف این ستاد این است سکونتگاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند، این ستاد ‌و کارگروه در کل کشور نیز فعال در سطح استان ها با جدیت پیگیری می شود.

    آیینی تاکید کرد: تمامی سکونتگاه های حاشیه ای موجود اگر چنانچه برای ادامه زیست انسانی مهیا باشد، ساماندهی می شوند.

    وی تصریح کرد: ستادهای برتر شهرستانی به استانداران معرفی می شوند و تلاش خواهیم کرد یک بسته جامع را تحت عنوان مشوق برای احیای بافت های فرسوده ایجاد کنیم.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه نظارت بر پروانه و اخذ مجوزها باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد، گفت: مدت زمان متوسط صدور پروانه های ساختمانی 6 ماه بود که این فرآیند به یک ماه می رسد.

    آیینی یادآور شد: در تمامی شهرها برای احیای بافت ها و واحدهای فرسوده 350 میلیون تومان وام پرداخت می شود که 150 میلیون تومان آن بدون هیچ سودی پرداخت می شود.

    وی خواستار شد مدیران حوزه شهری از ظرفیت های قانون های بودجه جاری که بندهایی برای محرومیت زدایی مناطق محروم دارد، استفاده کنند.

    عوارض ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز دیگر ظرفیت قانونی است که برای ساماندهی به بافت‌های فرسوده می‌توان از آن استفاده کرد.

    آیینی اضافه کرد: همچنین از محل ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده بعنوان یک ظرفیت قانونی برای ساماندهی بافت های فرسوده استفاده شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 60 درصد معابر در سکونتگاه ها واقع شده که بخشی از این معابر همچنان خاکی است و با برنامه ریزی انجام شده ظرف سه سال آینده هیچ معبر خاکی در کشور نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار