مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

رشد ۴۱ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهری

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام برگزاری دهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور، از رشد ۱۴۱ درصد واحدهای نوسازی شده ۸۰ شهر طی بهار امسال خبر داد.

رشد ۴۱ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «محمد آئینی» از برگزاری دهمین جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور و ارائه گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص روند نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: همانگونه که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود، با وجود افزایش بی‌سابقه بیمه پروانه در بافت‌های فرسوده و محلات کمتر برخودار نسبت به سال گذشته که باعث شده خیلی از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده برای دریافت پروانه تا رفع مشکل دست نگهدارند اما آمار تحلیلی سه ماه نخست سال گذشته و سال جاری نشان می‌دهد با هدایت استانداران به عنوان روسای ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استان‌ها و تعامل و همکاری مناسب شهرداری‌ها در اجرای بسته تشویقی 19 بندی شهرسازانه ابلاغی شورایعالی شهرسازی و معماری تعداد واحدهای در حال نوسازی از 10 هزار و 282 واحد به 14 هزار و 483 واحد رسیده است که نشان از رشد 40.8 درصدی دارد.

    رشد 141 درصدی واحدهای نوسازی شده در بهار امسال در 80 شهر
    وی با بیان اینکه تعداد واحد در دست نوسازی در بهار امسال نسبت به مدت زمان مشابه در 80 شهر رشد داشته است، گفت: این آمار حاکی است که مجموع واحدهای در حال نوسازی در 80 شهر از 4 هزار و 663 واحد به 11 هزار و 281 واحد رسیده و رشد 141.9 درصدی را تجربه کرده است.

    ثبت رشد 105 درصدی واحدهای نوسازی شده در 12 استان طی بهار امسال
    آئینی ادامه داد: همچنین تعداد واحد در دست نوسازی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در 12 استان از 5 هزار و 426 واحد با رشد 105 درصدی به 11 هزار و 160 واحد رسیده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی روند نوسازی شهر تهران در چهار ماهه نخست سال گذشته را با سال جاری مقایسه کرد و افزود: تعداد پروانه‌های صادره و تعداد واحدهای نوسازی شده در تهران در سال 1401 به ترتیب معادل 284 و 2 هزار و 159 واحد است که این آمار برای امسال به در تعداد پروانه‌ها و تعداد واحدهای نوسازی شده به ترتیب معادل 817 و 5 هزار و 657 واحد ثبت شده است.

    وی گفت: این آمار نشان می‌دهد که درصد تغییرات صدور پروانه و درصد تغییرات واحدهای نوسازی شده به ترتیب معادل 187.6 درصد و 162 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو