مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف قم خبر داد:

مرمت و توسعه فضا‌ی ۱۵ امامزاده در استان قم

عصر ساختمان- مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: فعالیت‌های عمرانی به منظور تکمیل،‌ مرمت و توسعه فضای امامزادگان در ۱۵ امامزاده واقع سطح استان قم در حال انجام است.

مرمت و توسعه فضا‌ی ۱۵ امامزاده در استان قم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهدی قائم‌پناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: ساخت‌و ساز بقعه در چند امامزاده‌ در سطح استان قم، به منظور توسعه بخش‌های خاصی از بقاع امامزاده‌ها انجام می‌شود و در حال حاضر مدتی بوده، ساخت‌وساز‌ها به منظور تعمیر و گسترش فضای 15 امامزاده‌ در این استان آغاز شده است.

    وی ادامه داد: ساخت‌و‌ساز در امامزاده عبد‌الله(ع) که ابتدای جاده قدیم ساوه قرار دارد،‌ امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده اسماعیل(ع) و خدیجه خاتون(س) که در جاده قدیم اصفهان قرار دارند، امامزاده سه خواهران(س) واقع در روستای بنابر سلفچگان، امامزاده قاسم که در روستای زواریون واقع در 65 کیلومتری جاده اراک قرار دارد و امامزاده یحیی(ع) در روستای نورآباد واقع در جاده قدیم اصفهان به منظور ساخت و تکمیل تربت‌خانه انجام می‌شود.

    مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: علاوه بر تکمیل تربت‌خانه در امامزاده یحیی، ساخت گنبد در امامزاده قاسم(ع)، ساخت شبستان در امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده اسماعیل(ع) و خدیجه خاتون(س) و احداث حسینیه در امامزاده عبدالله(ع) نیز در دستور کار قرار دارد.

    قائم‌پناه با بیان اینکه هدف از ساخت‌و ساز‌‌ها در امامزاده جعفر(ع)، ایجاد دو طبقه حسینیه است، ‌اضافه کرد: در این امامزاده علاوه بر دو طبقه حسینیه، یک آشپزخانه نیز احداث خواهد شد.

    وی افزود: در امامزاده سید معصوم(ع) واقع در میدان نبوت،‌ فعالیت‌های عمرانی با هدف احداث رواق و ایوان جریان دارد.

    مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، با بیان اینکه فضای امامزاده ساریه خاتون واقع در روستای ساریه خاتون سلفچگان، به یک شبستان نیاز دارد،‌ عنوان کرد: به زودی شبستانی مناسب و مجهز در این امامزاده احداث خواهد شد.

    قائم‌پناه ادامه داد: در امامزاده فاضل(ع) واقع در روستای بیدهن کهک، سالنی چند منظوره احداث خواهد شد که از این سالن به عنوان موارد متفاوتی از جمله شبستان،‌ زائر‌سرا و ... می‌توان استفاده کرد.

    وی با بیان اینکه در حال تکمیل نمای امامزاده نورعلی(ع) واقع در روستای کرمجگان هستیم، افزود: در این امامزاده علاوه بر نمای بقعه،‌ ساخت آشپزخانه نیز تکمیل خواهد شد.

    مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، اضافه کرد: در امامزاده عبدالله واقع در جاده قدیم اصفهان، مرمت زائرسرا و در پنج امامزاده واقع در روستای جمکران، احداث زائرسرا در دستور کار قرار دارد.

    قائم‌پناه با بیان اینکه ساخت سرویس‌های بهداشتی در امامزاده اسماعیل(ع) واقع در روستای بیدغان کهک، هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: تکمیل سرویس‌های بهداشتی این امامزاده انجام خواهد شد و علاوه بر آن مهمان‌سرای این امامزاده را نیز تعمیر خواهیم کرد.

    وی از فعالیت‌های عمرانی برای تکمیل سوئیت‌های امامزاده هادی(ع) واقع در روستای وشنوه خبر داد و اضافه کرد: در امامزاده جمال‌الدین(ع) نیز در حال تکمیل کمپینگ زائرسرا هستیم.

    مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، ادامه داد: در امامزاده شاه ‌سید‌علی(ع)  پروژه عمرانی کف‌سازی را برای مسطح کردن حیاط امامزاده دنبال می‌کنیم.

    قائم‌پناه تصریح کرد: هزینه اقامت زائران در مهمان‌سرا‌ها،‌ کمپینگ‌ها و سوئیت‌های متعلق به امامزاده‌ها بسیار بسیار کم است.

    وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی در 15 امامزاده در استان قم،‌ عنوان کرد: هزینه تکمیل، مرمت و توسعه فضا‌ی امامزادگان واقع در استان قم، از خیرات و نذورات خیران تأمین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو