مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه احداث ۵۰ هزار خانه در تهران

عصر ساختمان- شهرداری تهران با همکاری بنیاد مسکن، سرمایه‌گذاران و حرفه‌مندان احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده که بنیاد مسکن ۱۰ هزار خانه را می‌سازد و در روزهای گذشته نیز تفاهم نامه تولید ۹۰۰۰ واحد مسکونی با سه ارگان دیگر به امضا رسیده است.

برنامه احداث ۵۰ هزار خانه در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دولت سیزدهم و شهرداری تهران در راستای طرح نهضت ملی مسکن از حدود یک سال قبل زمینه‌های تولید و عرضه مسکن ملکی و استیجاری برای گروههای کم‌درآمد را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

    در این راستا آنطور که سرپرست نوسازی شهرداری تهران گفته، شرایط مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک با فعالان صنعت ساختمان برای تولید 50 هزار مسکن فراهم شده و تا کنون 9000 واحد به مرحله امضای تفاهم‌نامه رسیده است.

    اواسط تیرماه امسال، عبدالجلال ایری ـ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از برنامه اجاره‌داری حرفه‌ای به منظور ساماندهی بازار اجاره خبر داد. مطابق طرحی که مجلس و دولت تحت عنوان اجاره‌داری حرفه‌ای در دستور کار خود قرار داده‌اند شرکت‌هایی با خرید واحدهای مسکونی و اجاره دادن آنها یا ساخت واحدهای مسکونی با دو شیوه استفاده از اراضی شخصی و اراضی دولتی در حوزه اجاره‌داری حرفه‌ای فعالیت خواهند کرد.

    از طرف دیگر بنیاد مسکن علاه بر سایر فعالیتهای خود درخصوص مسکن روستایی، احداث 10 هزار واحد مسکونی در پایتخت را با همکاری شهرداری تهران بر عهده گرفته که تا کنون 6000 واحد به مرحله اجرا رسیده و طی یک ماه آینده 4000 واحد دیگر اجرایی می‌شود.

    هنوز در این خصوص که آپارتمان‌ها پس از اتمام از چه طریقی واگذار می‌شوند صحبتی به میان نیامده اما ممکن است بخشی از آن به صورت استیجاری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

    آنطور که حمیدرضا سهرابی ـ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است، در این پروژه مشارکتی در برخی از واحدها زمین و ساخت از بنیاد مسکن و پروانه از شهرداری تهران و در برخی از پروژه‌ها نیز زمین و پروانه از شهرداری و ساخت برعهده بنیاد مسکن است.

    بر اساس این گزارش 3000 واحد از 10 هزار واحد مشارکتی بنیاد و شهرداری با ایجاد قرارگاه سازندگی مسکن در شهر تهران و در منطقه 18 در حال احداث است که در اسفندماه سال گذشته کلنگ‌زنی شد و 3 هزار واحد نیز در تیرماه سال جاری طی مراسمی با حضور رییس بنیاد مسکن و شهردار تهران آغاز شد. مقرر است تا 4 هزار واحد نیز در یک ماه آتی آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی