مدیران خودروعصر اعتبار

آیا با خرید خانه می‌ توان اقامت ترکیه را دریافت کرد؟

عصر ساختمان- در سال‌های اخیر شاهد تبلیغات مختلف برای تشویق به مهاجرت از کشور به ویژه به کشورهایی چون ترکیه بوده‌ایم. به دلایل مختلفی از جمله هزینه کمتر، سرمایه گذاری و خرید خانه همواره یکی از راه‌های متداول برای مهاجرت به ترکیه بوده است. راهی که بعضی را به مقصد خود رسانده و بعضی دیگر را تبدیل به مال باختگانی در کشوری غریب کرده که راهی قانونی برای بازپس گیری سرمایه خود نمی‌شناسند.

آیا با خرید خانه می‌ توان اقامت ترکیه را دریافت کرد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، به همین دلیل پیش از اقدام به خرید خانه در ترکیه، آگاهی کامل از قوانین و شرایط خرید ملک در این کشور می‌تواند بسیار مهم و ضروری باشد.

    از سویی دیگر در ماه‌های اخیر انتشار آگهی فروش خانه از سوی ایرانیان برای فروش املاک خود در ترکیه در سایت‌های داخل کشور این شائبه را ایجاد کرده است که خانه ایرانیان در ترکیه نسبت به خانه شهروندان خود این کشور به قیمت پایین‌تری خریداری می‌شود. به همین دلیل ایرانیان صاحب ملک در ترکیه ترجیح می‌دهند خانه خود را به جای شهروندان ترکیه‌ای به ایرانیان بفروشند.

    با این وجود رضا کامی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه در گفت و گو با اقتصادآنلاین ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد که به دلیل تخلفات و کلاهبرداری‌ هایی که در این راه صورت گرفته است، به تمام افرادی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام از تمام شرایط و روش‌های حقوقی خرید خانه در ترکیه اطلاعات کامل را به دست آورند.

    به گفته یک مشاور خرید ملک در ترکیه، بر اساس قوانین این کشور شهروندان ایرانی در صورت خرید خانه به ارزش کمتر از 250 هزار دلار آمریکا اقامت یکساله این کشور به شرط تمدید را دریافت می‌کنند. در این حالت اقامت خریدار خانه به شرط زندگی در ترکیه بصورت سالانه تمدید می‌شود و بعد از پنج سال فرد می‌تواند اقامت دائم، حق شهروندی و پاسپورت این کشور را دریافت کند. لازم به ذکر است در این پنج سال فرد نمی‌تواند خانه خود را بفروشد.

    حالت دیگر این است که فردی خانه‌ای با ارزش بیش از 250 هزار دلار آمریکا خریداری کند. در این روش از همان ابتدا صاحب ملک پاسپورت و حق شهروندی را دریاف می‌کند اما باز هم تا سه سال حق فروش خانه خود را ندارد زیرا در ازای خرید خانه حق شهروندی دریافت کرده است.

    همچنین باید توجه داشت که بحران ارزی ترکیه، سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور را با ریسک‌های بالایی همراه کرده است. به عنوان مثال خریداران مسکن طی دو سال گذشته در ترکیه با توجه به کاهش ارزش لیر زیان قابل ملاحظه‌ای را متحمل شده‌اند. بنابراین علاوه بر رعایت مسائل حقوقی خرید خانه در کشور ترکیه، به لحاظ اقتصادی برای سرمایه گذاری در املاک این کشور باید به تمام شرایط توجه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار