مدیران خودروعصر اعتبار

ورود مصالح چینی تهدیدی برای صنعت ساختمان سازی

عصر ساختمان- کارشناسان ساختمان سازی معتقدند که بکارگیری مصالح بی کیفیت و غیراستاندارد یکی از دلایل اصلی کوتاه بودن عمر ساختمان ها در سراسر کشور است .

ورود مصالح چینی تهدیدی برای صنعت ساختمان سازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید طاهری، در خصوص پایین بودن کیفیت ساختمان ها و عمر کوتاه آنها گفت: عوامل بسیار زیادی ازجمله کم بودن کیفیت مصالح ساختمانی، عدم نظارت کافی کارشناسان بر روی تولیدات ،عدم نظارت دستگاه های ناظر بر روی ساختمان ها و نداشتن استانداردهای لازم در این امر دخیل هستند .

    وی افزود : برخی ساختمان های کشور با مصالح سنتی همانند شن ، ماسه و خاک ساخته می شود در حالیکه صنایع و تکنولوژی روز دنیا از دیوارهای پیش ساخته ، سازه های سبک و ساختمان های هوشمند و روش های جدید انبوه سازی استفاده می کنند.

    این کارشناس با اشاره به اینکه ساختمان سازی به روش سنتی به چرخه ی طبیعت نیز ضربه وارد می کند، اظهار داشت: شن ها و خاکهایی که از سطح رودخانه ها جمع آوری می شود علاوه بر اینکه محیط زیست را دچار تغییر و اشکال می کنند چون از کیفیت پایین برخوردارند موجب کاهش استحکام ساختمان ها می شود.

    وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه مهندسین ناظر با احساس مسئولیت و نظارت سعی در بهبود کیفیت ساختمان های کشور دارند و در این بین سازمان استاندارد نیز باید با نظارت بیشتر بروی مصالح تولیدی زمینه را برای ساخت بناهایی با تکنولوژی ویژه و برتر در کشور فراهم کنند.

    **ضعف نظارتی و ورود محصولات چینی در مصالح ساختمانی

    محمد فیروزی, نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نبود نظارت های کافی در امر ساخت و ساز ساختمان ها اظهار داشت:سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها مولفه های اصلی نظارت در امور ساخت و ساز مسکن و مصالح ساختمانی  هستند که متاسفانه نظارت کافی در اصول ساختمان سازی را ندارند که همین امر عمر ساختمانها را کوتاه کرده است.

    وی در ادامه یادآور شد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها باید فضا را برای بهبود ساختمان سازی و مصالح ساختمانی فراهم کند و از طرفی مدیریت و استانداردهای بین المللی جهانی را مد نظر قرار دهد تا مشکلاتی از این قبیل شکل نگیرد.

    وی با اشاره به ورود محصولات بی کیفیت چینی بیان کرد: کشور ما بهترین معادن را در اختیار دارد اما به دلیل صورت نگرفتن حمایت های لازم شاهد واردات محصولات ساختمانی بی کیفیت و غیراستاندار هستیم که ادامه این امر صنعت ساخت و ساز را تهدید می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار