مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان نظام مهندسی :

دریافت ۵ درصد از حق نظارت مهندسان قانونی است

بخشنامه‌ وزیر راه با آیین‌نامه‌ها مطابقت ندارد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد که بخشنامه‌های صادر شده از سوی وزیر راه و شهرسازی با آیین‌نامه‌های اجرایی و قانون مطابقت ندارد.

دریافت ۵ درصد از حق نظارت مهندسان قانونی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، فرج‌الله رجبی اظهار داشت: اعتقاد ما این است که برخی از بخشنامه های صادر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی با آیین نامه های اجرایی و قانون مطابقت ندارد و بنابراین شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اقداماتی را در همین رابطه انجام داد و در نهایت تصمیم بر این شد که صدور بخش نامه های جدید و عمل به آنها فعلا متوقف شود.

    رجبی در ادامه افزود: در مورد بخش نامه های گذشته هم کمیته ای متشکل از شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و جلساتی را برگزار کرده تا در نهایت به جمع بندی برسد.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد دریافت 5 درصد از حق نظارت مهندسان ناظر توسط این سازمان گفت: اخذ این 5 درصد قانونی است و جزء اختیارات قانونی سازمان های نظام مهندسی ساختمان است.

    رجبی در مورد توقف پروژه های ساختمانی به دلیل اختلاف نظر پیش آمده بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان هم گفت: در مورد ساخت و ساز و پروژه های ساختمانی، مردم و مالکان می توانند طبق بخش نامه های قبلی عمل کنند و نباید ساخت و سازها متوقف باشد.

    رجبی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و تصمیم گیری در مورد چگونگی آن هفته آینده در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار می گیرد، عنوان کرد: جلسات مستمری برای یافتن تعارض منافع میان این دو دستگاه برگزار شده و تهیه و تدوین شیوه نامه ای در مسیر رفع منافع متعارض مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

    نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان اظهار داشت: در این شیوه نامه نحوه ورود به معضلات پیش رو مشخص شده و متولی حوزه تعیین می شود. همچنین با اجرای این شیوه نامه، نگرانی ها کمتر شده و تعارض منافع بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت دقیق تر مشخص می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار