گفت و گوی اختصاصی "عصر ساختمان" با اعضای هیات مدیره "وین‌کلاس":

"وین‌کلاس" تولید کننده پروفیل upvc همراه با فناوری نانو

عصر ساختمان- بهمن‌ماه ۹۷، دهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره تهران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، جایی که "وین‌کلاس" با حضوری قدرتمند، از محصول جدید خود رونمایی کرد.

چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

"وین‌کلاس" تولید کننده پروفیل upvc همراه با فناوری نانو

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، شرکت "صنایع‌عایق‌پلاست" دارای دو برند "وین‌کلاس" و "وین‌کلاس‌استار" است که برای آشنایی بیشتر با گستره فعالیت این شرکت و همچنین محصولاتشان مصاحبه‌ای با آقایان زمانی مدیر عامل مجموعه و محمد جواد رضایی عضو هیات مدیره و مدیر فروش و بازاریابی این مجموعه انجام داده‌ایم که آن‌را مطالعه می‌کنید:
درمورد تخصص خود در تولید پروفیل مختصر توضیح دهید:
زمانی: شرکت صنایع "عایق‌پلاست" تولید کننده پروفیل‌های "یوپی‌وی‌سی" با فناوری نانو است، در واقع ما تولیدکننده مقاطعی هستیم که برای تولید در و پنجره "یوپی‌وی‌سی" مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این راه، محصول از پتروشیمی گرفته می‌شود و پودر "پی‌وی‌سی" و مشتقات اصلی وارد می‌شوند و از طریق سیستم اکستروژن و قالب‌های مخصوص این سیستم، پروفیل‌ها در شاخه‌های 6 متری تولید می‌شوند، سپس ما این محصولات را در اختیار در و پنجره ساز‌ها و کارگاه‌های مربوطه قرار می‌دهیم و در نهایت محصول نهایی توسط مونتاژکارها به دست مصرف‌کننده‌ها می‌رسد.
صنایع "عایق‌پلاست" محصولات خود را با چه برندهایی عرضه می‌کند؟
زمانی: "وین‌کلاس" برند اول مجموعه صنایع "عایق‌پلاست" است، علاوه بر آن، برند دومی نیز به نام "وین‌کلاس‌استار" داریم که هر کدام بازارهای خاص خود را دارند. "وین‌کلاس" دارای پیشینه 10 سال در تولید است که محصولات لوکس تولید می‌کند، اما "وین‌کلاس‌استار" را به نوعی در جهت رقابت در بازار ایجاد کرده‌ایم. در سال 97 که نوسانات ارز، منجر به پایین آمدن قدرت خرید مردم شد، بر خلاف "وین‌کلاس" که دارای محصولات با کیفیت اروپایی است، مواد "وین‌کلاس‌استار" را از کشورهای دیگری وارد کردیم که در نتیجه دارای قیمت مناسب‌تری نیز می‌باشد.
علاوه برمعرفی محصول جدید، در رابطه با محصولات شرکت بفرمایید:
رضایی: در این نمایشگاه از محصول جدید به نام پروفیل 5 حفره "وین‌کلاس‌استار" رونمایی کردیم که دارای قیمت فوق‌العاده رقابتی و همچنین استانداردهای اجرایی می‌باشد. سبد محصولات "وین‌کلاس" در مقایسه با سایر رقبا که در این صنعت فعالیت می‌کنند، فوق العاده کامل است؛ در ابتدا پروفیل‌های 5 حفره، 4 حفره 160 وین کلاس و همچنین کاورهای آلومینیومی بود که باعث ایجاد تحول در صنعت پنجره شد.
سپس منوط به نیاز بازار، پروفیل "وین‌کلاس‌استار" را روانه بازار کردیم و به دلیل شرایط قیمتی و کیفیتی که این محصول داشت به لطف خدا و دانش فنی بچه‌های فنی مجموعه "وین‌کلاس" موجب شد تا تاثیر خیلی خوبی رو در دهمین نمایشگاه تخصصی در و پنجره داشته باشیم.
تولید پروفیل همراه با تکنولوژی نانو از مواردی است که شما را نسبت به بیشتر رقیبان متمایز می‌کند، درباره استفاده از این تکنولوژی هم توضیحاتی بفرمایید: 
رضایی: نانو ذرات جزو محصولاتی است که جدیدا  در صنایع مختلفی مانند هواپیماسازی، خودروسازی، کشتی‌سازی، پوشاک و مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته است. ایران چهارمین کشوری بود که توانست نانوذرات را با مواد پلیمری ترکیب کند، این ترکیب موجب تولید پروفیل "یو‌پی‌وی‌سی" در خانواده بزرگ "وین‌کلاس" شد، و به سبب آن، این پروفیل‌ها در تست‌های ضربه، جوش و برش مقاومت بالاتری را نسبت به سایر پروفیل‌های موجود در بازار داشت. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد استفاده از ذرات نانو در استفاده از محصولات دیگر "یوپی‌وی‌سی" نیز در کشور باشیم.
زمانی: پروفیل "یو‌پی‌وی‌سی" یک نوع مشتق است، چراکه "پی‌وی‌سی" خود به تنهایی نمی‌تواند المان‌هایی نظیر ضربه‌پذیری، تغییر رنگ و دفورمگی را داشته باشد. در همین راستا، از مشتقاتی که تقریبا وارداتی هستند، استفاده می‌شود و فرآیند میکسینگ سرعت می‌گیرد، زمانی‌که پخت محصول با "پی‌وی‌سی" صورت می‌گیرد، چنان‌چه این مشتقات با فناوری نانو همراه شوند، یک دست‌تر و یکنواخت‌تر می‌شوند. در نتیجه این فرآیند، تغییر رنگ و کثیف شدن پروفیل خیلی کمتر صورت می‌گیرد وهم‌چنین ثبات المان‌های پی وی سی بیشتر می‌شود.
برای این محصول، گواهی نامه خاص از واحد پژوهشگاه نانو صادر می‌شود که مجموعه صنایع "عایق‌پلاست" آن را داراست.
روکش‌های آلومینیومی یکی دیگر از محصولاتی است که تولید می‌کنید، تفاوت آن با "پی‌وی‌سی‌" چیست؟
زمانی: مجموعه ما روکش‌های آلومینیومی را تولید می‌کند، چرا که آلومینیوم در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. نصب آن به این گونه است که روکش‌های آلومینیومی روی پروفیل‌های "یوپی‌وی‌سی" نصب می‌شوند، این امر توسط مونتاژکارها در کارگاه تولید در و پنجره صورت می‌پذیرد که نمایی با هر نوع رنگ و هر نوع طیف و ساختاری شبیه آلومینیوم را در اختیار می‌گذارد. اما در مقابل "پی‌وی‌سی" ثبات رنگ دارد و تغییر رنگ آن به وسیله لمینیت انجام می‌شود که ثبات و دوامی ندارد.
این فناوری برگرفته شده از کشور آلمان است و "وین‌کلاس" نیز اولین شرکتی است که این فناوری را انجام داده، و دارای طیف رنگی است، همچنین تغییر رنگ، افتادن و تغییر یراق آلات در آن معنایی ندارد، که به همین جهت در پروژه‌های لوکس به راحتی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
با توجه به حضور در دهمین نمایشگاه در و پنجره تهران، علاوه بر ذکر نظرتون در مورد این نمایشگاه، بفرمایید برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها تا چه میزان می‌تواند برای شرکت‌ها موثر باشد؟
رضایی: به برگزاری نمایشگاه در طول سال از جهات مختلف می‌توان نگاه کرد که در هر صورت برای شرکت‌ها می‌تواند موقعیت بسیار عالی ایجاد کند. از یک جهت، برای تولیدکنندگان پروفیل می‌تواند به عنوان اعلام حضور تلقی شود، همچنین باعث دلگرمی مشتریانی است که از نمایشگاه بازدید می‌کنند و حضور شرکت‌ها با همان قدرت همیشگی را مشاهده می‌کنند، و در آخر نیز جذب مشتریان جدید است که توسط شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه اتفاق می‌افتد. البته "وین‌کلاس" در طول سال در نمایشگاه‌های مختلف به صورت استانی شرکت می‌کند. ما در کل کشور پایگاه‌هایی را ایجاد کردیم که از طریق آن پایگاه‌ها، محصولات‌مان را به فروش می‌رسانیم. با این حال هر ساله در نمایشگاه تخصصی درب و پنجره نیز حاضر هستیم و امیدواریم از طریق نمایشگاه بتوانیم محصولات جدید و سیاست‌های فروش خود را به گوش هموطنان عزیز برسانیم.
این نمایشگاه، بسیار خوب برگزار شد و استقبال خوبی هم از آن شد. همانطور که می‌دانید تعدادی از شرکت‌های پروفیل در این نمایشگاه حاضر نبودند، همین امر سبب شد تا ما با حضور قوی در دهمین دوره نمایشگاه تخصصی درب و پنجره بتوانیم حجم بیشتری از مشتریان را در کل کشور داشته باشیم.
اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید:
رضایی: امیدوارم در کشور یک روز شاهد این باشیم که تمامی مواد اولیه و ملزومات تولید پروفیل و پنجره توسط کشور خودمان ایران تولید شود و ایران بتواند چنان قدرتمند شود که محصولاتش را در زمینه تولید پروفیل و تولید پنجره به کل جهانیان عرضه کند.

برچسب ها

درب و پنجرهشرکت وین کلاس
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا