مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵ طرح عمران روستایی لرستان دهه فجر افتتاح می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۱۵ طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در این استان افتتاح می‌شود.

۱۵ طرح عمران روستایی لرستان دهه فجر افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مسعود رضایی روز جمعه اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها 662 میلیارد و 74 میلیون ریال هزینه شده است.

    وی افزود: 11 طرح هادی در  روستاهای خشتیانک و فیال بروجرد، هلوش، میدان بزرگ و سراب عبدالعلی پلدختر، تلوری بزرگ، سرخه لیزه و سالی بزرگ خرم آباد، علی آباد برخوردار دلفان، داربید سلسله و باباقلی کوهدشت همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.

    رضایی اجرای ایمن سازی روستاهای سیل زده بابازید، چم مهر بالا و چم مهر پایین پلدختر را از دیگر طرح های قابل افتتاح در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: دیوار ساحلی پلدختر نیز یکی دیگر از طرح های آماده بهره برداری است.

    لرستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن 153 هزار و 15 واحد مسکن روستایی دارد که برای این تعداد حدود 121 هزار سهمیه بازسازی و مقاوم سازی مصوب شده که تاکنون حدود 116 هزار تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی پرداخت شده است.

    اکنون حدود 37 هزار واحد مسکن روستایی لرستان نیازمند مقاوم سازی و درصد مقاوم سازی مسکن روستایی حدود 76 درصد است که با اجرای طرح مقاوم سازی 10 هزار و 400 واحد در برنامه 99، شاخص مقاوم سازی در استان به 90 می رسد.

    بنا بر سرشماری سال 95 تعداد کل روستاهای استان لرستان سه هزار و 415 مورد است که 2 هزار و 985 روستا دارای سکنه و 430 روستای آن نیز خالی از سکنه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی