مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

شهرداریها را دیگر نمی‌توان با اتکا به اعتبارات دولتی اداره کرد

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در دیدار نماینده شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس گفت: شهر و شهرداری را دیگر نمی‌توان بااتکا به اعتبارات دولتی اداره کرد.

شهرداریها را دیگر نمی‌توان با اتکا به اعتبارات دولتی اداره کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در دیدار نماینده شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس گفت: شهر و شهرداری را دیگر نمی توان با اتکا به اعتبارات دولتی که حکم مسکّن را دارد، اداره کرد و لازم است شهرداران و اعضای شوراها به فکر شناسایی مزیت های شهر و منطقه خود به منظور تعریف درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذار باشند.

    محمدعلی افشانی از پیگیری های وزارت کشور برای افزایش سهم شهرداری ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس خبر داد و در عین حال گفت: این اعتبارات در عمل نمی تواند باعث تحولات عمده عمران و آبادانی شهرها شود.

    وی با بیان اینکه بخشهایی از مشکلات فعلی کشور به بی توجهی نسبت به برنامه ریزی علمی بازمی‌گردد، افزود: اینکه بسیاری از شهرداری های کشور بخش اعظم درآمد خودرا صرف پرداخت حقوق می کنند، قابل قبول نیست و عملا مشکلات اداره شهر را برطرف نمی سازد.

    افشانی در ادامه با بیان اینکه در همان مناطق و شهرهایی که درحال حاضر فکر می‌کنید در آنها هیچ درآمدی نیست، درآمد خوبی وجود دارد و باید آنها را شناسایی کرد، تاکید کرد: اعضای شوراها و شهرداران باید به این نکته برسند که با اعتبارات اندک دولتی و پول نفت نمی توان شهرها را به نحو مطلوب و مطابق انتظارات مردم اداره کرد.

    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه اظهار کرد: شورا و شهرداری باید همواره در جامعه امید ایجاد کنند تا بتوانند برای پیشبرد برنامه ها و اجرای پروژه ها سرمایه گذاران را جذب و مشارکت های مردمی را افزایش دهند.

    وی با اشاره به طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری استان ایلام، صنایع دستی، محصولات باغی وکشاورزی، منابع آبی و نیروی انسانی کارآمد و سخت کوش و بانوان هنرمند آن گفت: در صورت سرمایه گذاری برای ایجاد بازارچه های محلی به منظور ارایه صنایع دستی و محصولات بومی منطقه، درآمد خوبی نصیب شهرداریها می شود و باید به این موضوع با توجه به تاثیر آن در ایجاد درآمد و اشتغال توجه ویژه شود.

    وی همچنین بر برنامه ریزی در خصوص تقویت زیرساختهای گردشگری نظیر توسعه بوم گردی و ایجاد مجتمع های رفاهی با توجه به حضور زایران اربعین حسینی در استان ایلام، تاکید کرد.

    افشانی همچنین بر استفاده از ظرفیتهای متنوع اینترنت برای تقویت تولید، اطلاع رسانی، بازاریابی و فروش محصولات شهرهای کوچک و روستاها تاکید کرد.

    وی با ذکر نمونه‌ای از درآمدزایی در قشر محروم در استان فارس، گفت: بانک‌ها موظف شدند به افراد تحت پوشش کمیته امداد که می‌خواهند از پنل‌های خورشیدی استفاده و انرژی پاک تولید کنند تا سقف 30 میلیون تومان وام اعطا کنند و خانوارهای بدون درآمد با دریافت این وام در حال حاضر ماهیانه 850 هزار تومان درآمد خالص با فروش هر یک ساعت 5 کیلو وات برق به وزارت نیرو کسب می‌کنند.

    وی همچنین بر اجرای هرچه سریع تر طرح تصفیه پساب های شهری و بازگشت آن به آبیاری فضای سبز و صنعت در صورت وجود تاکید کرد.

    در این جلسه شادمهر کاظم زاده نماینده شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از روسای شوراها و شهرداران این حوزه انتخابیه مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها و مدیریت شهری را بیان کردند که برخی از آنها عبارت بود از: ضرورت حمایت از شهرداری های کوچک و تازه تاسیس، تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها، رفع مشکلات استخدامی کارکنان شهردارها و تسریع در تبدیل وضعیت آنان و در نظرگرفتن دهلران به عنوان یکی از مرزهای زایران اربعین حسنی در سال آینده.

    در این دیدار گزارشی از کمک های دولتی به شهرداری های حوزه انتخابیه مذکور نیز ارائه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو