مدیران خودروعصر اعتبار

منشا نشت سریالی در تونل توحید

عصر ساختمان- روز گذشته تونل توحید برای ششمین بار از زمان افتتاح به دلیل نشت آب برای ساعاتی مسدود شد. علت مشکل روز گذشته، نشت آب از آب نمای میدان جمهوری بود که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پیش تر در زمان احداث تونل نیز موجب فرونشست زمین شده بود.

منشا نشت سریالی در تونل توحید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، منشا این نشتی عدم آب بندی تونل توحید در زمان احداث و غفلت از رفع این خلأ در طول سال‌های گذشته است؛ به نحوی که این تونل تاکنون به دلایل مختلف از جمله ترکیدگی لوله، نشت آب‌های زیرزمینی و بارش باران دچار نشت آب شده و برای ساعاتی عبور و مرور خودروها در آن متوقف شده است.

    نکته جالب توجه این است که ظاهرا عدم آب بندی تونل مشکل کار پیمانکار نیست، بلکه مساله آب بندی در تعهدات قرارداد شهرداری تهران با پیمانکار پروژه مذکور که دومین تونل شهری پایتخت محسوب می‌شود، از ابتدا پیش‌بینی نشده بود. علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  با اعلام انعقاد قرارداد عایق بندی تونل در برابر نفوذ آب با یک مجموعه وابسته به دانشگاه تهران گفت: مطالعات مربوطه توسط دانشگاه تهران انجام شده و آب بندی تونل از حدود شش ماه قبل تاکنون بیش از 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.به گفته وی، محاسبات فنی نشان می‌دهد پس از آب‌بندی تونل به روش تزریق از داخل که اکنون در جریان است، مشکل نشت آب تونل توحید تا حد قابل توجهی برطرف خواهد شد. وی با بیان اینکه امکان انسداد میان مدت تونل توحید برای اجرای عملیات آب بندی به دلیل نقش مهم این معبر در تسهیل ترافیک وجود ندارد، گفت: از این رو تونل در ساعات 24 تا 4 بامداد برای عملیات عمرانی مسدود می‌شود. آن گونه که معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفته است، عملیات آب بندی تونل توحید حداکثر تا پایان مهر ماه یعنی پیش از آغاز فصل تشدید بارش‌های جوی به سرانجام خواهد رسید تا مشکل نشت آب در تونل طی نیمه دوم سال تکرار نشود. جاوید با تایید اختلاف میان شهرداری و پیمانکار تونل توحید، در عین حال گفت: اگرچه درباره برخی از مفاد قرارداد اختلافاتی وجود دارد که هنوز حل نشده است، اما اختلاف بر سر آب‌بندی تونل برطرف شده و شهرداری مسوولیت انجام آن را پذیرفته است. بر این اساس هزینه‌های پیمانکار برای آب بندی از صورت وضعیت‌های پروژه کسر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار